امضای تفاهم‌نامه ایجاد هزار نیروگاه خورشیدی در کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: برطبق همکاری شرکت توزیع نیروی برق و بانک‌های توسعه تعاون و پست‌بانک استان تا پایان امسال هزار نیروگاه خورشیدی به همت این نهاد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین و ایجاد هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان کرمان گفت: دیدگاه کمیته امداد بر این است که مشاغل پایدار و درآمدزا برای خانواده‌های تحت حمایت و محرومان ایجاد کند.

او بابیان اینکه طبق اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ۱۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار دارند بیان کرد: ۱۰ درصد این جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که آمار بالای مددجویی زیبنده استان ثروتمندی همچون استان کرمان نیست.

صادقی بابیان اینکه نگاه کمیته امداد استان کرمان بر ایجاد مشاغل پایدار و مولد برای مددجویان است و خوشبختانه کمیته امداد استان کرمان تاکنون نیز در این زمینه در سطح استان و کشور موفق عمل کرده و طی دو سال پیاپی موفق به اجرای بیش‌ترین شغل در استان شده و رتبه برتر اشتغال را در بین دستگاه‌های مربوطه در استان کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از ایجاد هزار طرح گلخانه‌ای توسط این نهاد در استان خبر داد و افزود: با اجرای طرح‌های گلخانه‌ای مددجویان علاوه بر کسب درآمد و خودکفایی توانسته‌اند تعدادی افراد بیکار را نیز مشغول به کار کنند.

او در ادامه به اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی توسط این نهاد در راستای اشتغال و توانمندسازی مددجویان اشاره و بیان کرد: تاکنون ۷۴۶ طرح نیروگاه خورشیدی برای مددجویان در استان اجراشده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال نیز ۱۰۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی جدید که عملیات اجرای آن در استان شروع‌شده راه‌اندازی و وارد مدار شوند.

او ادامه داد: طرح نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان به‌صورت دومنظوره و در قالب اشتغال و مسکن مددجویان اجراشده است.

حمیدرضا حکمتی نیا، مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان کرمان نیز در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی به‌منظور ایجاد مشاغل پایدار و ایجاد منبع درآمد برای مددجویان نقش مهمی در توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت کمیته دارد.

محمود شهبا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه بابیان اینکه نگاه کمیته امداد در اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی نگاه فرا بخشی است گفت: اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی توسط کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کار ارزشمندی است و با اجرای این طرح مددجویان که جزء اقشار محروم جامعه هستند تولیدکننده برق می‌شوند.

او از آمادگی این شرکت جهت همکاری بیشتر با کمیته امداد استان کرمان برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: اجرای این طرح توسط کمیته امداد کمک به تولید شبکه برق در محل است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.