واکنش‌ها به مصوبه پارلمان ترکیه برای اعزام نیرو به لیبی/رایزنی تلفنی اردوغان و ترامپ

پس از اقدام آنکارا در تصویب طرح استقرار نیرو‌های نظامی در لیبی، ترامپ و اردوغان طی یک تماس تلفنی درباره این موضوع گفتگو کردند.

واکنش‌ها به مصوبه پارلمان ترکیه برای اعزام نیرو به لیبی/رایزنی تلفنی اردوغان و ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری ترکیه یک ساعت پس از اقدام پارلمان ترکیه در تصویب طرح استقرار نیرو‌های نظامی در لیبی اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در تماسی تلفنی درباره شرایط لیبی گفت‌و‌گو کرد.

طبق بیانیه منتشر شده، ترامپ و اردوغان بر اهمیت آنچه «استفاده از دیپلماسی در حل و فصل مسائل منطقه‌ای» خوانده شده، تاکید کردند. در این گفت‌و‌گوی تلفنی شرایط در سوریه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

این در حالی است که کاخ سفید می‌گوید ترامپ در این تماس تلفنی، به اردوغان هشدار داده دخالت خارجی در لیبی، اوضاع را دشوارتر خواهد کرد. کاخ سفید همچنین می‌گوید دو طرف در این گفت‌و‌گوی تلفنی درباره لزوم کاهش تنش‌ها در ادلب در سوریه به منظور محافظت از غیرنظامیان توافق کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در خبری به نقل از اتحادیه عرب اعلام کرد: ما بر حمایت از عملیات سیاسی در راستای اجرای توافق «صخیرات» به عنوان مرجعی برای حل بحران در لیبی تاکید می‌کنیم. اتحادیه عرب همچنین اعلام کرد: تصویب مصوبه پارلمان ترکیه مبنی بر اعزام نیروی نظامی به لیبی موجب تشدید و شعله ورتر شدن درگیری‌ها در این کشور می‌شود.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی الحدث در خبری اعلام کرد پارلمان لیبی روز شنبه نشستی درباره دخالت ترکیه در امور داخلی این کشور برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار