بهترین مکمل غذایی که حال روحی شما را خوب می‌کند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بعضی از ویتامین‌ها تاثیر زیادی در کاهش استرس و افسردگی افراد دارد.

بهترین مکمل غذایی که حال روحی شما را خوب می‌کندپیام فرح بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره مصرف مکمل های کاهش دهنده استرس گفت: بعضی از مکمل ها باعث کنترل افسردگی،کاهش استرس، اضطراب، حفظ آرامش و بهبود خلق و خو در افراد می شود که در این میان می توان به ویتامین های  گروه B، ویتامین D و امگا سه  اشاره کرد.

او افزود: ویتامین های گروه B  در نان، غلات، بیسکویت های سبوس دار، نان های سبوس دار و برنج قهوه ای به خوبی یافت می شوند و مصرف این مواد غذایی به منظور برقراری آرامش برای افراد مبتلا به استرس و افسردگی توصیه می شود.  

چه مواد غذایی برای کاهش استرس و افسردگی موثر است؟

فرح بخش با اشاره به تاثیر مصرف امگا سه بر کاهش استرس و کنترل افسردگی اظهار کرد: امگا سه در واقع یک چربی مفید است و در ماهی های چرب دریای سرد مانند ماهی آزاد، ماهی ساردین، ماهی سالمون، خار ماهی و ماهی تن یافت می شود و در تقویت سلامت جسمانی سیستم قلبی_ عروقی، کنترل و پیشگیری از افسردگی، بهبود خلق و خو، کاهش استرس و اضطراب  در افراد موثر است.

افسردگی و استرس خود را با مصرف ۳ ویتامین مهار کنید

او افزود:  امگا سه گیاهی در بذر کتان و گردو یافت می شود و عملکرد آن یک هفتم عملکرد امگا سه دریایی است  و جایگزین ضعیفی برای امگا سه دریایی به منظور کاهش استرس محسوب می شود.


بیشتر بخوانید:کاربردی‌ترین روش‌های رفع استرس و اضطراب/ احساس شیرین آرامش را با به کارگیری این ترفند‌ها تجربه کنید


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف مکمل های حاوی ویتامین D گفت: نور خورشید منبع اصلی تامین ویتامین D در افراد است. مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ و جگر حاوی مقدار زیادی از ویتامین D است ولی نمی تواند منبع خوبی برای تامین این ویتامین در بدن افراد باشد.

او اظهار کرد: مصرف دوره ای مکمل های حاوی ویتامین D در ماه تاثیر زیادی در بهبود خلق و خو، کاهش استرس و کنترل افسردگی دارد.

قوی ترین مکمل در کاهش استرس و افسردگی

فرح بخش گفت: بهترین ویتامین تاثیرگذار و قوی برای کاهش استرس و افسردگی در افراد مصرف مکمل های حاوی ویتامین گروه B است.

افسردگی و استرس خود را با مصرف ۳ ویتامین مهار کنید

انتهای پیام/  

برچسب ها: استرس ، افسردگی ، امگا3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۸ دی ۱۳۹۸
وقتی فقر داد و بیداد میکند ای نطرات فقط بدرد قشر مرفه میخوره نه اونایی که فقط نون بخور ونمیر گیرشان میاد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی بیات
۰۱:۲۴ ۱۸ دی ۱۳۹۸
باسلام عالی بود،گروه پزشکی ! لطفا از این نوع اخبار بیشتر بگذارید چرا که افسردگی و نشاط کم شایع شده.دراجتماع امروزی متاسفانه از این نوع اطلاعات پزشکی میان مردم کمتر میبینیم وبازخوردش مراجعه بیش از حد مردم به روانپزشکان است.تشکر از کلیه خبر نگاران فعال.
آخرین اخبار