علی هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر شب المپیک میلیارد‌ها تومان بدهند به درد ما نمی‌خورد/ اکنون وقت حمایت است

ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان گفت: برای حمایت هنوز دیر نشده، اما اگر شب المپیک میلیارد‌ها تومان بدهند، دیگر به درد ما نمی‌خورد.

علی هاشمی، ملی‌پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آغاز اردوی تیم ملی برای رقابت‌های جام فجر اظهار داشت: بعد از آسیب دیدگی‌هایی که از ناحیه کمر و زانو داشتم، حالا کمی اوضاع بهتری دارم و در حال گذراندن تمریناتم هستم تا برای رقابت‌های جام فجر آماده شوم. این بازی‌ها یکی از مراحل گزینشی المپیک است و بازی‌های آینده‌ای که در راه المپیک وجود دارد را طی می‌کنیم و بعد از آن باید ببینیم در المپیک چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

اگر شب المپیک میلیارد‌ها تومان بدهند به درد ما نمی‌خورد/ اکنون وقت حمایت است

بعد از بازی‌های المپیک جراحی می‌کنم

هاشمی درمورد وضعیت مصدومیت خود و اینکه گفته می‌شود او نیاز به عمل جراحی دارد، تصریح کرد: از ناحیه زانو همچنان اذیت می‌شوم. به هر حال رشته ما وزنه‌برداری است و فشار روی زانو و کمر همیشه زیاد است. پیش چندین دکتر رفتم که برخی از آن‌ها پیشنهاد عمل جراحی را به من دادند، اما دکتر کیهانی  یک روزنه‌ای به من نشان داد و گفت که نیازی به جراحی ندارم. طبق نظر دکتر کیهانی، مسابقات انتخابی المپیک را سپری می‌کنم و به امید خدا بعد از بازی‌های المپیک می‌توانم جراحی کنم.


بیشتر بخوانید: ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران زیر تیغ جراحی


شرکت نکردن ملی‌پوشان در قهرمانی کشور، کاری حرفه‌ای بود

ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان در مورد شرکت نکردن در بازی‌های کشوری بیان کرد: از قدیم، بازی‌های قهرمانی کشور به رقابت‌های انتخابی تیم ملی معروف بود. اما حرفه‌ای‌ترین کار، شرکت نکردن ملی‌پوشان در  این بازی‌ها است. در سال منتهی به المپیک، بازی‌های قهرمانی کشوری مهم است یا المپیک؟ وزنه‌برداری رشته‌ای سنگین است و دوستان ما در کشتی هم به‌خاطر شرکت در بازی‌های متعدد، دچار آسیب دیدگی شده‌اند. هر چقدر در بازی‌های بیشتری شرکت کنیم، درصد آسیب‌دیدگی ورزشکار بالا می‌رود. هر چه در  مسابقات کمتری شرکت کنیم، مصدومیت‌ها کمتر می‌شود.

اگر شب المپیک میلیارد‌ها تومان بدهند به درد ما نمی‌خورد/ اکنون وقت حمایت است

در سال منتهی به المپیک نباید ریسک کنیم

او ادامه داد: یک وزنه‌بردار در طول یک سال، باید برای شرکت در یک یا دو مسابقه خود را آماده کند. در سال منتهی به المپیک، تعداد بازی‌های گزینشی زیاد است. سال بعد از المپیک ممکن است نهایتا در ۲ رقابت جهانی و آسایی شرکت کنیم. اما می‌بینید که بازی‌های زیادی را باید در سال منتهی به المپیک سپری کنیم و در بازی‌های زیادی شرکت داشته باشیم. شرکت در بازی‌های قهرمانی کشوری هم ریسک زیادی داشت و نباید بدن‌مان را به خطر می‌انداختیم.

شرکت در لیگ وزنه‌برداری از نظر اقتصادی به صرفه نیست

هاشمی درمورد اینکه چند سالی است در رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری شرکت نمی‌کند، تصریح کرد: مبلغ قرارداد‌ها در لیگ وزنه‌برداری به شکلی است که دخل و خرج به هم نمی‌خورد. اگر با مبالغ کنونی بخواهم قرارداد امضا کنم، چیزی در پایان سال برای وزنه‌بردار باقی نمی‌ماند. باید همه آن پول را خرج بدن کرد تا فقط بتوان در لیگ وزنه زد. به قول معروف شرکت در لیگ وزنه‌برداری به صرفه نیست. سطح تیم‌ها در لیگ هم پایین آمده است.

اگر شب المپیک میلیارد‌ها تومان بدهند به درد ما نمی‌خورد/ اکنون وقت حمایت است


بیشتر بخوانید: لیست ملی پوشان وزنه برداری اعلام شد/ حضور همزمان سهراب و کیانوش در تیم ملی


نمی‌خواهم به خاطر وزنه‌زدن در لیگ مصدوم شوم

او با اشاره به احتمال مصدویت در بازی‌های لیگ ادامه داد: هر سال به من برای شرکت در لیگ وزنه‌برداری پیشنهاد می‌شود، اما مصدومیت‌های زیادی وجود دارد و به دلیل اینکه نمی‌خواهم به‌خاطر وزنه زدن در لیگ فشار دیگری هم از نظر مصدومیت اضافه شود، علاقه‌ای به حضور در لیگ ندارم. از نظر مالی هم چیزی برای یک وزنه‌برداری نمی‌ماند. قرارداد‌ها به اندازه‌ای که باید باشد، نیست.

بعد از این همه آسیب دیدگی،  دکتر شدیم

تنها شانس المپیکی وزنه‌برداری ایران در دسته ۱۰۹ کیلوگرم درباره ارزیابی‌اش از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در فاصله کمتر از ۶ ماه تا این بازی‌های بیان کرد: من بار‌ها گفتم که المپیک رویداد بزرگی است. هیچکسی با یک شرایط عادی پا به این بازی‌ها نمی‌گذارد. هر کسی در بهترین شرایط خود وارد المپیک می‌شود. ما نیز به صورت شبانه‌روزی تلاش خود را می‌کنیم و عمر و وقت‌مان را برای این بازی‌ها گذاشتیم. با وجود این‌همه آسیب‌دیدگی، تحمل کردیم و حالا می‌توانیم ادعا کنیم که هر کدام مان یک دکتر هستیم.  

اگر شب المپیک میلیارد‌ها تومان بدهند به درد ما نمی‌خورد/ اکنون وقت حمایت است

هنوز برای حمایت دیر نشده است

هاشمی گفت: قبل از المپیک نیاز به حمایت داریم و در فاصله ۶ ماه تا این بازی‌ها هستیم. هنوز دیر نشده است و مسئولان می‌توانند حمایت کنند. باید شرایط المپیکی برای وزنه‌برداران و یا دیگر ورزشکاران ایجاد شود تا بتوانند در این بازی‌ها به مدال دست یابند. اگر یک ماه مانده به المپیک میلیارد‌ها تومان تزریق شود، دیگر به درد ما نمی‌خورد. حداقل پاداش‌های ما بابت بازی‌های آسیایی و جهانی را بدهند.


بیشتر بخوانید: هاشمی: مخالف سواستفاده رسانه‌های خارجی از گلایه هایم هستم/ هدفم شاد کردن دل مردم و رهبر انقلاب است


دارنده ۲ مدال طلای مسابقات جهانی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، افزود:  المپیک هر ۴ یال یک‌بار برگزار  می‌شود. همه ورزشکاران ایرانی همه تلاش خود برای این بازی‌ها را انجام می‌دهند. کسی نمی‌داند که ۴ سال دیگر می‌تواند در این بازی‌ها شرکت کند یا نه. این فرصت‌ها همیشه وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار