معاون سیاسی استانداری لرستان:

عدم رسمیت اخبار تایید صلاحیت داوطلبان در فضای مجازی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اخباری که تا پیش از اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس در فضای مجازی منتشر می‌شود، رسمیت ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اخباری که تا پیش از اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس در فضای مجازی منتشر می‌شود، رسمیت ندارد.

محمود ثمینی  افزود: هیات نظارت استان با هماهنگی هیات مرکزی جمع بندی را انجام می‌دهند و مسیر ابلاغ این نتایج به داوطلبان از طریق فرمانداری مراکز حوزه‌های انتخابیه است.

او  با بیان اینکه همچنان منتظر اعلام نتایج هستیم اظهار داشت: طبق تقویم زمانبندی انتخابات، مهلت قانونی بررسی و اعلام نتایج تایید صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت ساعت ۲۴ دیروز (شنبه) بوده که این اطلاعات تاکنون به فرمانداری‌ها نرسیده است.

او  ادامه داد:‌پس از شکایت داوطلبان در خصوص رد صلاحیت آنها، شورای نگهبان ۲۰ روز فرصت دارد نتیجه مرحله دوم اعتراض‌ها را اعلام کند که این نتایج از شورای نگهبان به وزارت کشور، فرمانداری و داوطلبان اعلام خواهد شد.

ثمینی ادامه داد: چنانچه داوطلبی در این مرحله نیز نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض داشت مهلت سه روزه دیگری برای اعتراض دارد و شورای نگهبان نیز تا هفت روز نتیجه مرحله دوم شکایات را اعلام می‌کند.

او  با بیان اینکه نتایج نهایی برای اعلام داوطلبان تایید شده ۲۱ بهمن مشخص خواهد شد تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی نیز از ساعت ۸ روز ۲۴ یهمن تا همین ساعت روز یکم اسفند ماه خواهد بود.

در این دوره از انتخابات ۴۰۸ داوطلب در هفت حوزه انتخابیه لرستان ثبت نام کردند که ۱۴ نفر آن‌ها قبل از اعلام نظر هیات‌های اجرایی و اعلام صلاحیت‌ها استعفا دادند.

تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی ۳۶۸ نفر و تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده ۲۶ نفر است و پس از اعلام نظر هیات‌های اجرایی ۶ نفر دیگر نیز انصراف دادند.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد و یکهزار و ۴۹۵ شعبه، آرا مردم استان را در انتخابات دوم اسفندماه جمع آوری می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.