پرونده تعمیرات منازل آسیب‌دیده از سیل دشت آزادگان به ایستگاه پایانی رسید

فرماندار دشت آزادگان از پایان یافتن پرونده تعمیرات منازل آسیب دیده از سیل مهیب بهار امسال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه کار تعمیرات و مستحکم سازی ۳ هزار و ۷۶۰ واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده از سیل در این شهرستان پایان یافته، گفت: تمام واحد‌های تعمیری پس از اتمام کار به مالکان تحویل داده شد.

او با بیان اینکه کار واحد‌های احداثی در نیمه نخست سال جاری به علت گرمای هوا و شرایط نامساعد جوی به نیمه دوم امسال کشیده شد، بیان داشت: هم اکنون کار ساخت یک هزار و۷۸۰ واحد مسکونی روستای و شهری این شهرستان با پیشرفت ۲۰تا ۸۰ درصد از سوی استان معین (تهران) در حال انجام است که امید می‌رود با مشارکت نزدیک مردم، کار ساخت واحد‌های مسکونی تا پایان امسال به سرانجام نهایی برسد.

سیلاوی تصریح کرد: برای هر واحد مسکونی احداثی آسیب دیده از سیل مهیب امسال ۳۵۰کیسه سیمان رایگان و میلگرد به اندازه نیاز توزیع شده است.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: برای احداث هر واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده از سیل، ۱۵۰میلیون ریال کمک بدون عوض و ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصدی پرداخت می‌شود، سقف کمک بدون عوض برای منازل تعمیری ۵۰میلیون ریال و سقف تسهیلات بانکی در این شهرستان ۲۵۰میلیون ریال بود.

پایان بهمن ماه آخرین مهلت تشکیل پرونده

این مقام مسئول اظهار داشت: پایان بهمن امسال آخرین فرصت برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات برای خانوار‌های سیل زده این شهرستان و معرفی به بانک تعیین شده است.

او افزود: همه خانوار‌های متقاضی دریافت خسارت سیل تا بهمن ماه فرصت دارند فرم تقاضا را پر کرده و برای تعیین و پرداخت خسارت، پرونده تشکیل دهند.

حمید سیلاوی با بیان اینکه این تاریخ تمدید نمی‌شود، اذعان داشت: هنوز تعداد کمی از خانوار‌ها ساکن در مناطق شهری سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان هستند که به هر دلیل تمایلی برای تشکیل پرونده خسارت سیل ندارند، بنابراین این دسته از شهروندان متوجه باشند اعتراض‌ها و درخواست‌های بعدی آنان برای دریافت خسارت سیل پذیرفتنی نیست.

در جریان سیل مهیب بهار امسال که دست کم در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بود حدود ۱۶۰هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و تاسیسات عمرانی، مسکونی و کشاورزی خوزستان خسارت وارد شد که بیشترین حجم خسارت به میزان ۸۰هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی بود.

در جریان این سیل بسیاری از روستا‌های غرب خوزستان شامل دشت آزادگان و هویزه و حمیدیه در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.