کد خبر: ۷۲۰۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر : ۷۲۰۹۵۱۸

احتمالاً به خوبی می‌دانید که قطع مواد غذایی ناخواسته از رژیم غذایی برای از دست دادن چربی بدن ضروری است.

۱۰ خوراکی سالم، ولی چاق کنندهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از غذا‌های “سالم” حاوی کالری، چربی و قند بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کنید هستند. این “ویرانگر‌های رژیم” می‌توانند توانایی شخص را در کاهش وزن و سالم ماندن محدود کنند.

۱-ماست

ماست ساده یک انتخاب سالم با تنها ۱۰۰ کالری است. با این حال، ماست را نیز می‌توان با شکر بارگیری کرد. یک وعده ماست معمولی با میوه در انتهای فنجان حاوی ۲۶ گرم شکر است.

مقدار قند توصیه شده روزانه برای خانم‌ها فقط ۲۵ گرم و ۳۷ گرم برای آقایان است؛ بنابراین، تنها با ماست ممکن است مصرف روزانه قند خود را مصرف کرده باشید!

۲-آووکادو

آووکادو ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی، فیبر و چربی‌های سالم است. یک آووکادو تنها حاوی بیش از ۳۵۰ کالری است. بسیاری از افراد کل آووکادو یا بیشتر آن را به عنوان میان وعده میل می‌کنند، بدون اینکه بدانند کالری آن چقدر بالا است.

۳-شیر کامل

شیر می‌تواند برای بدن مفید باشد. این منبع عالی کلسیم، پروتئین و همچنین ویتامین‌های A و D است.

یک لیوان شیر کامل حاوی ۸ گرم چربی و ۱۵۰ کالری است.

۴-پنیر

درست مانند شیر، پنیر منبع عالی کلسیم و پروتئین است. با این حال، پنیر حاوی چربی زیادی است و کالری بالایی دارد.

۵-غلات

مصرف غلات یک وعده غذایی عالی با فیبر، پروتئین است که البته منجر به چاقی می‌شوند. بهتر است مطمئن شوید که غلات حداقل ۳ گرم فیبر دارند. دانه کامل همیشه انتخاب بهتری است.

۶- قهوه

قهوه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که برای سلامتی مفید هستند. اما، وقتی شیر کامل یا شربت طعم دار به آن اضافه می‌شود، قهوه می‌تواند بسیار ناسالم شود.

۷-سالاد

سبزیجات عناصر عالی برای یک وعده غذایی سالم هستند. با این حال، هنگامی که سالاد خود را در رستوران سفارش می‌دهید، ممکن است به اندازه سالاد خانگی سالم نباشد. چرا که در سالاد خود می‌توانید پنیر خرد شده، سس‌های چرب یا سایر مواد پر کالری را پیدا کنید.

۸-سالاد ماهی تن

ماهی تن به طور کلی یک انتخاب سالم است و حاوی پروتئین زیادی است. اما یک سالاد ماهی تن معمولی همراه با مایونز است که برای سلامتی مضر است.

۹-آجیل

آجیل منبع مناسبی از پروتئین، فیبر و اسید‌های چرب است. با این حال آن‌ها نیز کالری زیادی دارند. یک چهارم فنجان بادام حاوی بیش از ۱۳۰ کالری است. بهتر است وعده‌های غذایی آجیل را قبل از خوردن اندازه گیری کنید.

۱۰- میوه‌های خشک

میوه‌ها بسیار سالم هستند، اما میوه‌های خشک از آنجا که آب ندارند، تقریباً ۶ برابر از میوه‌های تازه متراکم‌تر هستند. این بدان معناست که اگر یک فنجان کشمش بخورید، ۶ برابر شکر بیشتر از خوردن یک فنجان انگور تازه مصرف کرده اید.

 

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر