مسئولان کرمان در برگزاری مراسم تشییع شهید سلیمانی کوتاهی نکردند

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مسئولان استان در برگزاری این مراسم کوتاهی نکردند اما جمعیتی که در روز تشییع پیکر این شهید بزرگوار در کرمان حضور داشت ۷۰ درصد بیشتر از انتظار بود.

مسئولان کرمان در برگزاری مراسم تشییع شهید سلیمانی کوتاهی نکردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان با وفایش سردار پورجعفری در آموزش و پرورش کرمان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حاج قاسم سرباز اسلام و راه ولایت بود.

او ادامه داد: روز شهادت سردار سلیمانی را روز مقاومت نامگذاری کردند و او برای رضای خدا در جبهه حاضر شد تا دین خدا در دنیا حاکمیت پیدا کند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه حاج قاسم عراق و سوریه از دست رفته را برگرداند گفت: داعش آمده بود تا اسلام را نابود کند، اما سردار سلیمانی با طراحی دقیق دشمنان اسلام را نابود کرد و جبهه مقاومت پیروز شد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی بیان داشت: با وجود اینکه حاج قاسم یک فرمانده ارشد نظامی بود، اما در بین رزمندگان بسیار متواضع و کمتر فرماندهی در تاریخ وجود دارد که چهل سال لباس رزم داشته و از جبهه‌ای به جبهه دیگر برود.

او با بیان اینکه وقت نشد وصیتنامه سردار سلیمانی در مراسم هفتم خوانده شود افزود: در فرازی از این وصیت‌نامه آمده "خدایا دستم خالی است و در حالی که دستم خالی است به سوی تو می‌آیم. در دستانم فقط اشک مظلوم است و در این راه مجاهدت کردم".

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در نگاه دینی و اسلامی اسلام برای شناخت انسان‌های برتر مقیاس‌هایی ارائه شده که هم‌خوانی با معیار‌های مادی ندارد تصریح کرد: از نگاه دین، انسانی به خدا نزدیک‌تر است که علم بیشتری داشته باشد و این علم را در راه خدا به کار بگیرد.

علیدادی‌سلیمانی معیار دوم را جهاد و شهادت در راه خداست عنوان کرد و افزود: افرادی که در روز‌های سخت به دنیا پشت کرده و به سوی خدا می‌شتابند نزد خدا ارزشمندتر هستند.

او با بیان اینکه شهید سلیمانی محبوب دل‌ها شد، زیرا معیار‌های الهی در او وجود داشت افزود: شهید سلیمانی فهم و درک بسیار بالایی داشت، زیرا در هر جریانی که وارد می‌شد آن جبهه به‌گونه‌ای ساماندهی می‌شد که با پیروزی روبرو بود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد فقط هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و ادامه ندادند و اگر چه همین مقدار بسیار با ارزش است، اما سردار سلیمانی چهل سال مجاهدت کرد گفت: اگر حاج قاسم عمر بیشتری هم داشت در همین راه مجاهدت صرف می‌شد.

علیدادی سلیمانی تقوا و اخلاص را از ویژگی‌های بارزش شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: اخلاص وی سبب شد تا چنین جمعیتی در آیین تشییع سردار بزرگ جهان اسلام حاضر شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار