آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان/ روحانی: در کنار مردم هستیم و مشکلاتشان را حل خواهیم کرد

در بسته خبری امروز، وضعیت امدادرسانی‌ها پس از سیل ویرانگر سیستان و بلوچستان در هشتمین روز را مشاهده می‌کنید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف استان وارد شده به طوری که بر اساس برآورد اولیه این سیل ۷۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بخش راه‌ها، ۲۳ میلیارد تومان به شبکه برق رسانی و ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شبکه آبرسانی استان خسارت وارد کرده است.

حال با گذشت هشت روز  از سیل فراگیر و همه‌گیر سیستان و بلوچستان نیروهای امدادی و مسلح تمام‌قد در میدان‌اند؛ ارتش بالگردهای هوانیروز و امکانات مهندسی خود را از تیپ‌های مستقر در جنوب‌شرق کشور به اینجا در جنوب مناطق سیل زده انتقال داده است، سپاه هم امکانات مهندسی و بالگردهای میل ترابری‌اش را به میدان آورده است؛ هلال احمر و اورژانس هم گفته‌اند بالگردها و خودرو‌های امدادی‌شان از خراسان و کرمان به سیستان و بلوچستان فراخوان داده شده‌اند و اینجا هستند.

در کانون‌های بحران این سیل عمده بندها، هوتگ‌ها، زمین‌های کشاورزی، تأسیسات دامداری و راه‌های روستایی در بخش های زرآباد شهرستان کنارک، بخش بنت شهرستان نیکشهر و بخش دشتیاری شهرستان چابهار از بین رفته‌اند.

ستاد مدیریت بحران اعلام کرد: این سیل ۳ هزار میلیارد تومان خسارت روی دست روستاییان گذاشته؛ روستاییانی که در زمره فقیرترین و محروم‌ترین مردم ایرانند و حالا محرومیت‌شان جدی‌تر شده است.

معاون امداد و نجات سیستان و بلوچستان گفت : در پی وقوع بارندگی‌های شدید از ۲۰ دی ماه و جاری شدن سیلاب در جنوب استان به منظور پشتیبانی امدادی مناطق حادثه دیده از ۷ استان کشور تیم‌های عملیاتی به همراه خودرو و اقلام امدادی مورد نیاز به استان اعزام شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بالگردهای هوانیروز ارتش با اجرای روزانه ۱۰ سورتی پرواز در خدمت مردم سیستان و بلوچستان هستند.

برابر اوامر مقام معظم رهبری از همان روز نخست تیپ‌های ۱۸۸، ۲۸۸، ۳۸۸، گروه رزمی مهندسی، شبکه بهداشت و درمان و هوانیروز با حضوری پرتوان و باقدرت در منطقه حضور یافتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آشپزخانه‌های سیار را در منطقه مستقر کردیم گفت: با توجه به اینکه منازل مسکونی مردم منطقه دچار سیل شدند، در حال حاضر نیاز مردم مواد غذایی است، با استقرار آشپزخانه سیار روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ پرس غذای گرم طبخ و در روستا‌های حادثه دیده پخش می‌شود.

او افزود: در حال حاضر مهمترین کار‌های یگان‌های نیروی زمینی ارتش ارسال مواد غذایی، لوازم بهداشتی و بازگشایی راه‌ها و معابر روستایی است که با خودرو‌های تاکتیکی، نفربر‌های آبی و خاکی و بالگرد‌های هوانیروز در حال انجام است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ۱۵۴۲ روستای درگیر سیل ، ۱۰۲۳ روستا در شرایط بحرانی سیل بودند و امداد رسانی فوری شدند.

۴ سال پیش

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: بنابر گزارش‌ها خسارت برای کشاورزان و باغداران سیل زده در جنوب استان جدی است.

۴ سال پیش

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیل دراستان آخرین براورد‌ها میزان خسارت بخش کشاورزی در ۱۵شهرستان سیل‌زده بجز بخش شیلات بیش‌از۶۴۰میلیارد تومان است.

۴ سال پیش

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۴۷ تن کمک های امدادی شامل مواد غذایی، پتو، بخاری و پک های بهداشتی در مناطق سیل زده این استان توزیع شده است.

توزیع بسته های امدادی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

 

۴ سال پیش

معاون اجرایی ارتش گفت: خدمات بهداشتی و درمانی از طریق اورژانس‌های سیار به شکل هوایی و زمینی به روستائیان ارائه می‌شود.

اعزام تیم‌های پزشکی سیار از مسیر هوایی

 

۴ سال پیش

رئیس جمهوری گفت:دولت در کنار شما مردم سیل زده سیستان و بلوچستان است و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

روحانی:دولت در کنار مردم سیل زده سیستان و بلوچستان است

۴ سال پیش

حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی رئیس جمهوری پس از ورود به فرودگاه کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد در حال بازدید از مناطق سیل زده شهرستان چابهار است.

بازدید هوایی رئیس جمهور از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

 

 

۴ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از اسکان ۸۸۷۷ نفر از سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان در چادر‌های امدادی جمعیت هلال احمر خبر داد.

اسکان سیل‌زدگان در چادر‌های امدادی جمعیت هلال احمر

 

۴ سال پیش

فرماندار دلگان گفت: حجم خسارت به زیرساخت‌های دلگان بسیار شدید است و جبران آن نیازمند اعتبار ویژه است. حجم خسارت به زیرساخت‌های دلگان در حد تکانه شدید است

حجم خسارت به زیرساخت‌های دلگان در حد تکانه شدید اس

۴ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از ارسال محموله ۲۴ تنی کمک استان مرکزی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد.

ارسال محموله ۲۴ تنی اقلام غذایی به سیستان و بلوچستان

 

۴ سال پیش

رئیس جمهور به همراه هیأتی از وزرا وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال استاندار و مسئولین استانی قرار گرفت .

رئیس جمهور وارد فرودگاه کنارک شد

 

 

۴ سال پیش

قربانی گفت: از ابتدای جاری شدن سیل جنوب شرق کشور هوانیروز با ۶۰ سورتی پرواز و ۵۰ نفر ساعت به امداد رسانی مشغول است.

انجام ۶۰ سورتی پرواز بالگرد‌های هوانیروز برای امداد به سیل‌زدگان

۴ سال پیش

مدیر جهاد کشاورزی بمپور گفت: سیلاب بیش‌از ۲۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

سیلاب افزون‌بر ۲۳ میلیارد ریال به کشاورزان بمپوری خسارت زد

۴ سال پیش

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان گفت:از ابتدای سیلاب تاکنون به ۷۴هزار و ۷۴۴ نفر آسیب دیده از سیل در استان امدادرسانی شده است.

امدادرسانی به بیش از ۷۴هزار آسیب دیده از سیل در جنوب

۴ سال پیش

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان وبلوچستان گفت: طبق برآورد اولیه سیلاب اخیر حدود ۳۸۰ میلیارد ریال به شبکه‌های توزیع برق جنوب این استان خسارت وارد کرده است.

 

خسارت میلیاردی سیل به زیرساخت‌های برق

۴ سال پیش

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت:تاکنون تخلیه آب از ۳۰ منزل و سه معبر اصلی شهر کنارک از سوی نیروهای شهرداری اصفهان انجام شده و پاکسازی لازم صورت گرفته است.

تخلیه آب از ۳۰ منزل در کنارک از سوی شهرداری اصفهان

 

۴ سال پیش

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی گفت: احیای مشاغلی که در سیل سیستان و بلوچستان رخ‌داده از برنامه‌های اصلی ما در این منطقه است.

مناطق سیل زده در سیل سیستان و بلوچستان

 

۴ سال پیش

تاکید رئیس جمهور بر تکمیل طرح های توسعه ای سیستان و بلوچستان و جبران خسارت مناطق سیل زده

آغاز بازدید هوایی رئیس جمهور از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

بیشتر بخوانید: ششمین روز از روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان/ اسکان اضطراری بیش از ۶ هزار نفر/ برق تمامی روستا‌ها وصل شده است


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تریلی
۰۱:۵۱ ۲۹ دی ۱۳۹۸
باز دم مردم گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۹ دی ۱۳۹۸
خدا خیر بده هرکی به این بیچاره ها کمک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۰:۴۷ ۲۸ دی ۱۳۹۸
با توان بیشتری به داد هموطنان جنوب شرق کشورمان بشتابیم.خواهشا مسولان بفکر غذای گرم و وسایل گرم کننده و سرپناه مناسب برای سیل زدگان آن سامان از پاره تن نازنین از کشور عزیزمان باشند.
Iran (Islamic Republic of)
حامدعبدالهی
۱۵:۰۶ ۲۸ دی ۱۳۹۸
سلام حدود ۸ روز از سیل گزشته هنوز لوله های آب درست نشده ما در روستای اسلام اباد دلگان به شدت به آب اشامیدنی و بهداشتی نداریم لطفا به گوش مسولین برسانید صدای ما که به جای نمیرسد...
Iran (Islamic Republic of)
حامدعبدالهی
۱۵:۰۶ ۲۸ دی ۱۳۹۸
سلام حدود ۸ روز از سیل گزشته هنوز لوله های آب درست نشده ما در روستای اسلام اباد دلگان به شدت به آب اشامیدنی و بهداشتی نداریم لطفا به گوش مسولین برسانید صدای ما که به جای نمیرسد...
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۴۶ ۲۸ دی ۱۳۹۸
واایی خدا رحمشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ دی ۱۳۹۸
طبل غزا بر آمد از عشق لشکر آمد

دیروز رهبر عزیزمان با حضور در نماز جمعه موجب شد میلیاردها تومان کمک برای سیل زدگان تأمین شود نگران نباشید اگر از دولت آبی گرم نمی شود در عوض سپاه و ارتش و ملت در خدمتند خانه هایتان را بهتر از قبل می سازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۸ دی ۱۳۹۸
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۸ دی ۱۳۹۸
بیاری خدا
آخرین اخبار