سیل ۳۸۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های برق خسارت زد

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان وبلوچستان گفت: طبق برآورد اولیه سیلاب اخیر حدود ۳۸۰ میلیارد ریال به شبکه‌های توزیع برق جنوب این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان وبلوچستان گفت: در پی بارندگی شدید و وقوع سیل در ناحیه مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان خسارت‌های زیادی به شبکه‌های توزیع برق وارد شده است.

او ادامه داد: سیلاب سبب تخریب و آسیب حدود ۱۸۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف، ۶۶ دستگاه ترانسفورماتور هوایی و قطع برق تعداد زیادی از روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان وبلوچستان گفت: این شرکت با تشکیل ۱۸۴ گروه اجرایی شامل نیروهای شرکت، پیمانکاران و بکارگیری ۴۶دستگاه جرثقیل، ۲۳ دستگاه بالابر و ۱۸۴ دستگاه خودروی سبک برای گروه‌های عملیاتی از ساعات اولیه وقوع سیل برای ترمیم و اصلاح شبکه‌های آسیب دیده و رفع خاموشی‌ها پرداخت.

او بیان کرد: برای تسریع در برقراری برق نقاط مختلف روستاهای دور دست نسبت به اصلاح موقت شبکه و برقدار کردن روستاهای آسیب دیده اقدام شده که جا دارد از تمام تلاش‌های صورت گرفته از ادارات برق شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند وسرباز قدردانی کرد.

عوض زاده ادامه داد: نیروهای اعزام شده در مناطق مختلف روستایی و صعب العبور در هوای سرد و شرایط کوهستانی تلاش کرند تا برق در کمترین زمان وصل شود.

رئیس اداره برق قصرقند نیز اظهار داشت: با توجه به بارندگی سیل آسا که در هفته گذشته رخ داد وضعیت این شهرستان را در شرایط بحرانی قرار داده و موجب وارد آمدن خسارات بسیار زیاد به تاسیسات برقی شد.

جواد بشارت از جمله خسارت‌های سیلاب را شکسته شدن ۴۰ اصله تیر فشار متوسط و سایر تجهیزات توزیع با برآورد اولیه تقریبی ۷۰۰ میلیون تومان در شهرستان قصرقند عنوان کرد.

او ادامه داد: خوشبختانه در ساعات اولیه بعد بحران که منجر به تخریب راه‌های دسترسی به مناطق مختلف قصرقند شده بود تمامی خطوط در حالت پایدار قرار گرفتند.

رئیس اداره برق قصرقند تصریح کرد: بیشترین مشکلات وارده به تاسیسات برقی در مناطق کوهستانی و صعب العبور کاجو به وقوع پیوست که بدلیل حجم بسیار زیاد آب و کوهستانی بودن منطقه عملا راه دسترسی به آن مسدود و امکان خدمت رسانی وجود نداشت.

او ادامه داد: این در حالی بود که همزمان ۲ گروه (یک گروه از روستاهای بالادست از طریق سرباز و یک گروه از حوزه پایین دست حوزه قصرقند) به منطقه اعزام و توصیه شده بود که به هر طریق ممکن مشکلات را بررسی و مرتفع کنند.

بشارت گفت: اتفاق جالبی که برای اولین بار در کشور در حوزه برق قصرقند رخ داده است این بود که بدلیل عدم وجود راه دسترسی کاجو تجهیزات برقی و سیمان توسط بالگرد به منطقه مورد نظر انتقال داده شده و برق بخشی از حوزه کاجه بعد از سه ساعت وصل شد.

او با بیان اینکه خط اصلی قصرقند به کاجه روز گذشته وصل شده و پس از بررسی کامل تمام روستاها برقدار می‌شوند،افزود: عملیات چک نهایی برای برقدار شدن کامل تمامی روستاها برای ایمنی روستاییان برای جلوگیری از حوادث احتمالی در حال انجام است.

خبرنگار معصومه پرورش

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار