اولیایی: برای ادامه حیات کویت به این کشور کمک کردیم، حالا ما امنیت نداریم؟

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: برای ادامه حیات کشور کویت به آن کمک کردیم، اما حالا تیم کویتی ادعا می‌کند که در کشور ما امنیت وجود ندارد.

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص موضوع سلب امتیاز میزبانی از نمایندگان فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: ایران برگزار کننده بسیاری از مسابقات در سطح کشور آن هم در همین مدت اخیر بوده است و تا به حال کوچکترین مشکل امنیتی برای هیچ تیمی به وجود نیامده است. کشتی گیران آمریکایی را سال گذشته به کرمانشاه دعوت کردیم و آن‌ها هم با پرچم آمریکا کشتی گرفتند.

برای ادامه حیات کویت به این کشور کمک کردیم، حالا ما امنیت نداریم؟


بیشتر بخوانید: به نظر شما باشگاه‌های ایرانی باید از لیگ قهرمانان آسیا انصراف بدهند؟


برای ادامه حیات کویت به آن‌ها کمک کردیم، حالا ما امنیت نداریم؟

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال افزود: بعد از حمله صدام حسین به کویت، ما میزبان کویتی‌ها بودیم. حتی در آن زمان باشگاه استقلال بخشی از درآمد خود را در اختیار کویتی‌ها قرار داد. برای ادامه حیات کشور کویت به آن‌ها کمک کردیم و حالا برای برگزاری یک مسابقه فوتبال تیم کویتی ادعا می‌کند که در کشور ما امنیت وجود ندارد. این نهایت ناجوانمردی مسئولان این کشور است.

کشتی گیران آمریکایی به خاطر امنیت بالا کشورمان، دوباره به ایران بازگشتند

اولیایی ادامه داد: کشتی گیران آمریکایی به قدری از امنیت ایران راضی بودند که حتی پس از آن یکی از آن کشتی گیران دوباره به ایران بازگشت  و در کشورمان کشتی گرفت. نباید زیر بار این موضوع برویم که ما کشور نا امنی داریم. باید از حالا به بعد روی فیفا تمرکز کنیم. فلسفه فیفا به درستی درباره نداشتن نقش سیاسی‌ها در فوتبال است. این فلسفه اصلی فیفا است.

عجیب است که عده‌ای سیاسی برای فوتبال تصمیم گیری می‌کنند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال ضمن انتقاد از عملکرد فیفا در این موضوع بیان کرد: حالا چگونه اجازه داده شده است که عده‌ای سیاسی برای فوتبال تصمیم بگیرند و با تفکرات خودشان کشور ما را نا امن معرفی کنند. به نظر من باید از حقوقدان‌های ورزشی کمک بگیریم و به CAS شکایت کنیم. باید از فیفا بخواهیم که در این موضوع مداخله کند و حق و حقوق ما را محفوظ نگه دارد.


بیشتر بخوانید: خلیل‌زاده: جریمه ۲۰ هزاردلاری را می‌پردازیم و تن به بازی در زمین ثالث نمی‌دهیم


باید از سازمان بالادستی AFC درخواست مداخله کنیم

اولیایی در مورد نقش کرسی‌های بین المللی فوتبال ایران در مجامع بین المللی بیان کرد: ایران یک - بیست و چهارم هیئت اجرایی در کنفدراسیون فوتبال آسیا را در اختیار دارد. مهدی  تاج، عضو هیئت اجرایی است و در جمع ۲۴ نفره یک رای دارد. پس اگر بنا به رای گیری باشد، نمی‌توانیم  از این طریق به دنبال حل این موضوع باشیم. پولی که دشمنان ما خرج می‌کنند را هم نداریم، اما اصلی به نام مداخله نکردن سیاست در ورزش وجود دارد. باید از این طریق به این قضیه ورود کنیم و بگوییم که سیاسی‌ها هجمه وارد کردند و از سازمان بالا دستی کنفدراسیون فوبتبال آسیا، یعنی فیفا باید بخواهیم تا در این باره مداخله کند. هر چند که ما خودمان رای دهنده به مدیران AFC بودیم.


بیشتر بخوانید: حمیداوی: عزت و شرف ایران، از چند باشگاه فوتبال اهمیت بیشتری دارد


برای ادامه حیات کویت به این کشور کمک کردیم، حالا ما امنیت نداریم؟

روی موضع خودمان می‌ایستیم

اولیایی درخصوص اینکه گفته می‌شود اگر تیم‌های ایرانی از حضور در این مسابقات انصراف دهند، تنها شامل جریمه ۲۰ هزار دلاری خواهند شد، گفت: من این موضوع را قبول ندارم چرا که ما قصد انصراف نداریم. حتی بازی استقلال و فولاد را به خاطر دیدار استقلال مقابل الکویت به تعویق انداختیم. ما اهل انصراف نیستیم و روی موضع خودمان که بازی در کشور امن ایران است، می‌ایستیم.


بیشتر بخوانید: نبی: تصمیم‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا خلاف مقررات است/ باید در cas طرح شکایت کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار