مدیرکل کمیته امداد استان ایلام:

کمیته امداد ایلام میزبان استارت آپ ویکند استان‌های غرب کشور می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: این استان به زودی با برگزاری استارت آپ ویکند منطقه ای، میزبان تعدادی از استان‌های غرب کشور می‌شود.

کمیته امداد ایلام میزبان استارت آپ ویکند استان‌های غرب کشور می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ضیاء رضایی کمیته امداد استان ایلام در نخستین استارت آپ ویکند مددجویان دانش آموخته این نهاد که با حضور رئیس دانشگاه ایلام، رئیس پارک علم و فناری، مدیرکل فناوری اطلاعاتو مدیرکل کار و امور اجتماعی استان برگزار شد با بیان اینکه این نهاد در استان ایلام تا کنون چند رویداد کارآفرینی و استارت آپ با همکاری پارک علم و فناوری، اداره کل فناوری اطلاعات و شرکت هزاره سوم برگزار کرده است تجربیات ارزنده‌ای در این زمینه به دست آورده است.

او ادامه داد: این تجربیات ارزنده و موفقیت‌هایی که در این زمینه داشته ایم باعث شده است که چند استان غرب کشور از جمله استان‌های خوزستان و لرستان برای برگزاری استارت آپ با میزبانی این استان اعلام آمادگی نمایند که در آینده نزدیک این استارت آپ منطقه‌ای برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه تاکنون سه رویداد کارآفرینی برای مددجویان این استان برگزار شده است گفت: حدود ۴۵۰ نفر از مددجویان دانش آموخته با هدف ورود به عرصه کسب و کار‌های نوین در این رویداد‌های کارآفرینی شرکت کرده د و ۵۷ ایده کارآفرینی در زمینه کسب و کار‌های نوین شناسایی شده است.

رضایی تصریح کرد: در برگزاری این رویداد‌های کارآفرینی به این نتیجه رسیده ایم که استعداد‌های بسیار خوبی در بین مددجویان دانش آموخته وجود دارد گفت: هدف ما این است که با برگزاری این رویداد‌های کارآفرینی زمینه ورود این مددجویان به عرصه کار و تولید را فراهم کنیم.
وی با عنوان اینکه توانمندسازی خانواده‌های مددجو و ایجاد اشتغال برای آنان همچنان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این نهاد است افزود: در این زمینه برای ورود به کسب و کار‌های نوین و دانش بنیان در حال برنامه ریزی و زمینه سازی هستیم که برگزاری اینگونه رویداد‌های کارآفرینی در همین ارتباط است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه در غرب کشور نخستین نهادی هستیم که استارت آپ و رویداد کارآفرینی برگزار کرده ایم اظهار کرد: در زمینه اشتغال زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان، جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور داریم.

رضایی در ادامه به برنامه‌های امسال این نهاد در زمینه اشتغال زایی نیازمندان اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و استان ایلام از لحاظ میزان تخصیص اعتبار جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد.

شایسته ذکر است در پایان مراسم برگزاری نخستین استارت آپ ویکند مددجویان دانش آموخته کمیته امداد این استان پس از رقابت هفت گروه شرکت کننده، گروه‌های برگزیده به شرح ذیل معرفی شدند.

مقام نخست: گروه توتا با سرپرستی خانم چامه با محوریت هوشمندسازی مبارزه با آفات گلخانه‌ای

مقام دوم: گروه ریوار با محوریت گردشگری و هوشمندسازی اجاره اماکن و تجهیزات جذاب گردشگری با سرپرستی فاطمه محمدی

مقام سوم گروه (T I T) با محوریت هوشمندسازی ارائه خدمات پزشکی به بیماران با سرپرستی آقای جادری

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.