آیا دوباره حاج قاسم سلیمانی ظهور خواهد کرد؟

مهدی محمدی در یادداشتی، به ابعاد فکری و شخصیتی سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و از ظهور حاج قاسم سلیمانی‌های دیگر نوشت.

آیا دوباره حاج قاسم سلیمانی ظهور خواهد کرد؟به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی محمدی، تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی، در تازه‌ترین یادداشت خود  رمز موفقیت حاج قاسم سلیمانی را تقوا و جهاد دانست و ضمن تبیین ابعاد فکری و شخصیتی این شهید بزرگوار از ظهور حاج قاسم‌های دیگر نوشت:

آیا دوباره حاج قاسم سلیمانی ظهور خواهد کرد؟

"آیا ما دوباره حاج قاسم سلیمانی خواهیم داشت؟ این سوالی است که احتمالا ذهن‌های بسیاری این روز‌ها مشغول آن است. حاج قاسم قهرمان ملی ما بود و همه ما، برخی خودآگاه و بسیاری هم ناخودآگاه، در دل خود به او تکیه می‌کردیم و حس می‌کردیم پشت و پناهی داریم. حاج قاسم که رفت خیلی دل‌ها لرزید.

خیلی‌ها به زبان نمی‌آورند، ولی این نگرانی یک لحظه هم آن‌ها را رها نمی‌کند که بدون حاج قاسم چه خواهد شد و حالا چه باید کرد؟ یکی از راه‌هایی که آدمی را آرام می‌کند تلاش برای دادن پاسخ مثبت به این سوال است که آیا باز هم حاج قاسم یا حاج قاسم‌های دیگری ظهور خواهند کرد؟ من این روز‌ها این سوال را بسیار از خود پرسیده ام. جواب این سوال، پیوندی عمیق دارد با پاسخ یک پرسش دیگر که اساسا چه چیز حاج قاسم سلیمانی را حاج قاسم کرد؟ این هیبت، جذبه، صفا، شجاعت و نفوذ کلمه از کجا آمده بود؟ شاید زمانی خداوند توفیق داد و در این باره بیشتر نوشتم.

آنچه اینجا می‌خواهم بگویم این است که قاسم سلیمانی محصول ترکیب تقوا و جهاد بود. هیچ کس سر سجاده قاسم سلیمانی نمی‌شود. هیچ کس هم بدون سجاده نشینی حاج قاسم نمی‌شود ولو عمر خود را در جهاد گذرانده باشد. قاسم سلیمانی این دو را ترکیب کرده بود؛ همان که در توصیف امیرالمومنین شنیده ایم: شیران روز و زاهدان شب. آنچه به ما اطمینان می‌دهد حتما باید امیدوار باشیم و دوباره حاج قاسم ظهور خواهد کرد این است که باب جهاد بسته نشده و جهاد ادامه دارد. مردان خدا هم کم نیستند که در این جهاد درگیرند. از میان سجاده نشین‌هایی که به میدان مقاتله رفته اند حتما حاج قاسم ظهور خواهد کرد. خیالتان راحت".

گفتنی است؛ صبح امروز مراسم معارفه سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار محمدحسین باقری فرمانده کل نیروهای مسلح، سردار رضا شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا و سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
از عاشقان سردار
۰۲:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
امیدوارم حاج قاسم را دوباره ببینم
Germany
کامران
۲۱:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
نبردی که سردار دلها بنا نهاد تا ظهور حضرت ولی عصر ادامه خواهد داشت و انتقامش را از مردم بزدل و ترسوی امریکا خواهیم گرفت بعد اغامون سلیمانی خون تک تک سربازان امریکایی باید ریخته شود خوب یا بد دیگه برامون فرقی نداره ما دیگه نباید گنهاکار و بیگناه را بشناسیم . دیگه اینه
Iran (Islamic Republic of)
حاج قاسم
۲۱:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
حاج قاسم بینظیر بود .
ما میگیم که در آینده حاج قاسم ها ظهور میکنن و به وجود می آیند.ان شاالله
اما فکر نکنم که مثل ایشون( حاج قاسم ) دیگه پیدا بشه.خیلی خیلی حیف شد.امریکای جنایتکار عزیزترین و بهترین و شجاع ترین فرد ایرانی رو ترور کرد .او از همه لحاظ بهترین بود.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۰:۵۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام
حاج قاسم یه انسان کامل بود.واقعا باورمون نمیشه که شهید شد.من از غصه و ناراحتی تا سه شب نخوابیدم و هنوز هم وقتی یادش می افتم بغض گلومو میگیره.خداوند ترامپ رو نابود کنه ان شاالله.
شهادتش مظلومانه و ناجوانمردانه بود.
امیدوارم مسئولین از این شهید عزیز الگو بگیرند و از همه لخاظ به فکر ملت باشن.
Iran (Islamic Republic of)
منتظر مهدی عج
۲۰:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
با سلام . همانطور که ابوذر غفاری ، عمار یاسر ، مالک اشتر یک نام مختص و به یاد ماندنی است ، حاج قاسم سلیمانی هم یک نام مختص و به یاد ماندنی است . آنها الگوی مجاهدان در راه خدا و رفتار و اعمالشان قابل پیروی است.اما یک نکته را نباید فراموش کرد که الگوی آن عزیزان چه کسانی بوده اند مگر غیر از این است که الگوی ابوذر ها ، عمار یاسرها و مالک اشترها و حاج قاسم ها ،کسانی جز نبی اکرم ص و امیرالمومنین علی ع ،کریم اهل بیت امام حسن مجتبی ع و سالار شهیدان امام حسین ع نبوده اند . در تمام سکنات و وجنات این شهیدان ، یتیم نوازی و تواضع و دوستی با مستضعفان و دشمنی با مستکبران و مجاهدت در راه خدا بوده است ، آیا این راه را پایانی هست؟پس ما نیز باید الگوهای آن عزیزان را الگوی خود قرار داده و در حد توان خود را اگر نه شبیه آنها بلکه در راه آنها استوار قدم برداریم تا خداوند متعال رحمتش را بر ما و راه دینش عنایت فرماید .
ان شاء الله. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۷:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
مبارکمون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
رفته سردار نفس تازه کند برگردد
چون ظهور گل نرگس بخدا نزدیک است

من خیلی وقت بود میشناختمش هنوزم فکرش ونمی کنم نباشه اسمش میادبغضم میگیره
ادمهای خوب هیچ وقت نخواهند مرد بلکه ازجسمی به جسم دیگری ظهور میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
بسمه تعالی
انشاءالله با ظهور آقا امام زمان(عج) ایشان به همراه حضرت مسیح(ع) و خواص دیگر رجعت ( دوباره ظهور) خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
حاج قاسم عمر با برکت کرد. عاقبت بخیر هم شد.باندازه سن پیامبر هم عمر کرد. ماها باید دعا کنیم عمرمون با برکت و عاقبت بخیر شویم. سعادت در طول عمر زیاد نیست. کیفیت عمر و میزان ثمر دهی اون مهم تره.همه یک روز عمرشون تموم میشه. هیچ کس باقی نمی مونه. این مقامات و قدرت های دنیوی فانی هستند. حاج قاسم در رفتار و گفتار و کردارش عادل بود و بهمین خاطر در قلوب مردم جای گرفت. عدالت خصیصه ای است که کمتر کسانی دارند. کسانی که حرف های تند جناحی میزنند و به خدمات افراد به میهن توجهی ندارند و فقط قدرت خودشو براشون مهمه نمیتونن حاج قاسم بشن. هرگز
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۰۷:۵۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
حاج قاسم یک حرکت است یک تئوری و ایدئولوژی فکری ناب در دنیای مدرن امروز
ایدئولوژی انقلابی متکی به فرد نیست
سلیمانی ها در راهند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
خدا حاج قاسم را درست کرد و باز هم انشاالله میکند
Iran (Islamic Republic of)
روح الله زارع
۰۲:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
در زمان ظهور مهدی(ع)حاج قاسم سلیمانی طلایه دار سپاه آقا هستند ودر این زمان به شما اطمینان میدهم تا سرداران بزرگی چون سردار سلامی با سخنان برنده چون تیغ /صفای مردمی بودن سردار حاجی زاده / درایت سردار قآنی در میدان نبرد راه ومکتب حاج قاسم سلیمانی ادامه داردوپرچم آن بزرگوار بر زمین نخواهد مان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
همونی که حاج قاسم رو تربیت کرد و به ما دادبلده یکی یا صد تا مثلش یا بالاترش رو برامون یا برای خودش تربیت کنه . اورفته بنده رفته عابد رفته ولی معبود وخالقش باقیست . لاتحزن ان الله معنا.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
درود.زنده باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
حاج قاسم کسی است که برای رضای خدا و برای عزت ایران و کمک به مسلمین کوشید.هر کسی که خالصانه برای خدا کار کند می تواند یک سردار سلیمانی باشد.
روحشان شاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
حاج قاسم یه دونه بود عزیز بود برای هر تفکر و اعتقاد
Iran (Islamic Republic of)
منیژه
۰۱:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
زینب عزیزم دختر نازنینم واقعن ازداشتن چنین هموطن شجاع و رشیدی ب خودم ب ایرانی بودنم میبالم هر چند با از دادنه پدر شجاع و رشیدت همه ما بی پناه شیدیم ام مبادا تو و خانواه عزیزت احساس تنهایی کنید ک یک ملت و خود سرار خدای سر دارهمواره حامیو پناهتان هست. ما دعا کنید ک قدر مردانگیهای آن سر دار نزنین رو بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
یادگار روز های سخت دفاع مقدس همسنگر و همرزم قدیمی یادت کرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
او هست در دلهای دوست دارانش ،سردار دلها هر چه دراین مملکت بشود سردار دلهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
داغ هجرانت را چگونه صبر باید ای انسان با شرف تمام شیاطین از بودنت غصه دار بودن یادت در دل وجانمان خواهد ماند ای دلاور . امیدوارم همرزمانت پرچم شجاعت و مردانگی و صداقت در عمل وگفتار را مثل تو در دست بگیرند و بر علیه دشمنان ایران بالا نگهدارن . ..دوستت داریم ای قاسم شهید...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
M
۰۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
خوش ب حال حاج قاسم ک دیگ نیستش
و باشهدا هم نشین شده...
واقعا بعضی آدما رو زمین هم فرشته ان
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سردار دلها...غم نبودن بی نهایت سنگین و سخته
❤❤❤❤❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
حاج قاسم هنوز زنده‌س شهید فقط از نظر غائبه
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۳:۳۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
بعد از رحلت پیامبر مهربانمان و بعد شهادت یکایک امامان عزیزمان شاید کسی فکر نمیکرد اسلام همچنان استوار بماند.بعد از رحلت امام عزیزمان در عصر حاضر خیلی ها نگران انقلاب جوان ایران بودند‌ولی الحمدالله وجود رهبری همچون ایت الله خامنه ای قلبهایمان را مطمئن و قدمهایمان را استوار گردانید.مطمئن باشید که خدا با ماست.سلیمانی ها می آیند و میروند تا زمانی که چشممان به جمال مهدی فاطمه روشن شود ان شاالله.
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری سیستانی
۱۶:۳۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
بسیار زیبا درست و به موقع فرمودید.انشالله که شهادت سردار باعث اتحاد و دوستی بین نیروی های مقاومت باشد و نه تخریب روحیه سربازان سپاه که البته امروز این کار شروع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
هعی باورم نمیشه رفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
انشا الله
حاج قاسم ها دوباره ظهور خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
زاده سیستان
۲۲:۵۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
قلبم مثل یه تیکه آهن سرخه ، از زابل برای تشییع پیکر شهید حاج محبعلی فارسی یکی از فرماندهان لشکر 41 ثارالله واز دوستان حاج قاسم به زاهدان آمدم خیابان های زاهدان در بود از عکسهای عکسهای قدیمی و جدید حاج قاسم و شهید محبعلی فارسی در کنار هم وارد مصلای قدس زاهدان که شدم هیچ کس فکرش رو نمی‌کرد که حاج قاسم سلیمانی سردار دلهای همه آزادگان جهان شخصأ برای بدرقه دوست و همرزمش به زاهدان بیاد حضور ناگهانی حاج قاسم برای همه حتی خیلی از فرماندهان سپاه کاملاً غیر منتظره بود مجذوبش شدم واضح در دیدگانم جاری شد،آرام،مهربان و در میان جمعیت قدم می گذاشت بدون ترس از مسائل امنیتی خاص این شهر دوست قدیمی را تا گلزار شهدا بدرقه کرد دقیقی با پیکر شهید فارسی خلوت کرد و سپس با او وداع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
دلگرمی بود برام...ازاین مسئولین کمه....کیمیان...کیمیااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
انشاءالله اتفاقاتی در راهه که در آینده مشخص خواهد شد که هر قطره خون حاج قاسم و یارانش ، حاج قاسم ها بپا خواهد کرد !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
انشاالله باظهور امام زمان حاج قاسم وهمه اسیران خاک میان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رائیک
۲۲:۰۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
حاج قاسم دعا میکردی که از پیشمون بری,و ما دعا میکنیم هر چه زودتر موعود ظهور کنه تا باز هم شما همراه موعود به دنیا برگردی,ایشالا به سه ماه بعد شهادت نکشه این ظهور,بازم باید ما رو تحمل کنی,دلمون خیلی واست تنگه سردار دلها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
فقط باکشتن اون سگ هار ترامپ و پمپئودلمان ارام میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
اگه حاج قاسم شد قهرمان ملی به خاطر ایمان و اطاعتش از رهبر بود پس هرکه راه او رو بره میشه حاج قاسم . مثل صدها مجاهدی که الان هستند و کسی از اونها خبری نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
حاج قاسم یک نفر بود.....
United States of America
مبین
۱۱:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
حاج قاسم یک نفر نبود! یک مکتب بود و شد و حاج قاسم ها پرورش یافته اند و خواهند یافت. ان شالله
Germany
کامران
۲۱:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
دوستان عزیز مطمئن باشید خدای بزرگ جای خالی اغا سلیمانی با بهترین وجه پر خواهد کرد و شهادتش را جبران خواهد کرد . این حس منه
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۵:۵۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
آقا درسته.امیدوارم اشتباهتون صرفا سهوی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
انشاالله....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
حاج قاسم غرور یه ملت بود غرور ک از دست رفتنی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۳۰ دی ۱۳۹۸
حاج قاسم یک نفر بود...........................................میدونم ممیکنه بهم حمله بشه ولی من میگم، نه...................
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۲۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
من که اصلا باورم نمیشه، باورم نمیشه و نمیشه....
در قلب منه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۳۰ دی ۱۳۹۸
آمریکای جنایتکار و متحدان خبیث شان چی فکر کردن. سپاه و ملت همه سلیمانی هستند فقط لازمه دست از پا خطا کنند تا دودمانشان به باد برود
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۲۰:۱۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
بهشت گوارایش روحش شاد.
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد زارع
۲۰:۱۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
دیار ایران زمین مهد بزرگ مردانی همچون قاسم سلیمانی است.هرچند غم از دست دادن قاسم سلیمانی دل آزادیخواهان دنیا را شکست ولی همانطور یکه بعد از شهادت شهیدان عزیز و جاودان ( بهشتی و رجایی و دکتر چمران و همت و ...) سردار دلها رشد و پرورش یافته بدون شک در دیار ایران اسلامی و در مکتب خمینی کبیر قاسم سلیمانی های دگری تربیت و پرورش خواهد یافت.
همه می دانیم تمام خوبی های شهید بهشتی و رجایی ،باهنر ،چمران،همت،باقری و...همه در وجود بزرگ مردی بنام قاسم سلیمانی ظهور کرد اما لطف خداوند دوباره شامل حال ما خواهد شد و مردان بزرگی دیگر در دامن مادران نجیب این دیار متولد خواهند شد و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
غم رفتنش بد جور رودلم سنگینی میکنه فقط وقتی خدا انتقام قاتلانش مخصوصا ترامپ دلقک رو بگیره شاید یه کم دلم آروم بگیره
Iran (Islamic Republic of)
شاهد
۲۰:۰۷ ۳۰ دی ۱۳۹۸
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سردار سلیمانی با رفتنش شعله ها در دلمان زد و آتشی ک حرارتش بعد از ۱۸ روز نخوابیده وداغش تازه و تازه تر میشود.حسرتا وحسرتا ک دیگر نمبینیمش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
حاج قاسم رفت روح و روان و آرامش ما هم رفت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
خیلی طول میکشه تا کسی مثل ایشون پیدا بشه ولی ما الان بهش نیاز داشتیم
نور به قبرش بباره . هنوزم به خاطر از دست دادنش دلمون خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
کاش ببینمیمش خداااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
خدا کنه دلم میخاد حاج قاسم و یکبار دیگه ببینم اگرچه شهدا زنده ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
الهی هم رکاب و هم نشین امام حسین و امام زمان برمیگردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
روح بلند سردارسلیمانی بخدا پیوست اما سردار سلیمانی های بسیاری در کشورمان وجود دارند دشمنان ما همواره غافلگیر گیر شده اند امام حسین ع شهید شد ولی فرهنگ ازادگی او نه تنها نابود نشد بلکه چراغ راه تمام مسلمانان وازادگان جهان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
سردار سلیمانی ها نداریم هرکسی با بقیه فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۸:۴۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
حاج قاسم یه دونه بود دیگه کسی مثل اون پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۸
ولی کسانیکه راه حاج قاسم را میروند بسیارند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
همان تشییع و رستاخیز میلیونی نشان داد روز تولد هزاران حاج قاسم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۰ دی ۱۳۹۸
اصلا باورمون نمیشه که سردار رفت
آخرین اخبار