تاکید بر اقدامات فرهنگی در نشست تعاملی با آموزش و پرورش مازندران

در نشست تعاملی معاون اجتماعی نیروی انتظامی و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران بر اقدامات فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به منظور تقویت تعاملات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، نشستی با حضور معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران و معاون پرورشی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان در ساری برگزار شد.

شعبانی معاون پرورشی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این نشست تعاملی، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: دانش آموزان مهمترین و توانمندترین نیرو‌های انسانی در پیشگیری از آسیب‌ها به شمار می‌روند.

او آموزش و پرورش را یک نهاد اجتماعی برشمرد و افزود: این نهاد می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های داشته باشد.

شعبانی با برشمردن اهداف مشترک پلیس و آموزش و پرورش در پیشگیری اجتماعی گفت: باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود از آن در ارتقاء مصادیق فرهنگی جامعه استفاده شود.

سرهنگ سیدجعفر ساداتی معاون اجتماعی مازندران نیز در این نشست  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به مصالح ۸۵ درصدی مرکز مشاوره امسال گفت: این مرکز باهدف پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی در جامعه تشکیل شده و به نتایج بسیار خوبی دست یافته است.

ساداتی با تاکید بر استفاده از توانمندی‌های مربیان آمزشی ئر کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرائم، گفت: کاهش علمی جرائم و آسیب‌های اجتماعی از مصادیق ماموریتی این دو نهاد اجتماعی است.

او با اشاره به طرح‌های پیشگیرانه پلیس در سطح مجامع آموزشی و از جمله مدارس، افزود: با تعین اولویت‌ها و اسیب شناسی اجتماعی تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از خدمات آموزشی پلیس در سطح مدارس بهره‌مند شده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران اینترنت و فضای مجازی را از جمله آسیب‌های اجتماعی‌ای برشمرد که جامعه امروز با آن مواجه شده است که برای این منظور پلیس با برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در این حوزه و همچنین برپایی نمایشگاه‌هایی در حوزه کنترل خشم و طلاق والدین گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.