نمایش سیاسی مضحک آمریکایی‌ها؛

سناتورهای آمریکایی در جلسه استیضاح ترامپ یا خواب بودند یا مشغول بازی و نقاشی کشیدن

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت سناتورهای آمریکایی در جریان جلسه استیضاح ترامپ هریک مشغول کار دیگری بودند.

سناتورهای آمریکایی در جلسه استیضاح ترامپ یا خواب بودند یا مشغول بازی و نقاشی کشیدنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار مقاله‌ای از چرت زدن نمایندگان سنای آمریکا در جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خبر داد. یک سناتور جمهوری‌خواه در طول جلسه استیضاح ترامپ، حدود ۱۵ دقیقه خوابید. همچنین دیده شد که برخی سناتور‌های دیگر هم مشغول خط خطی کردن کاغذ، خواندن کتاب یا فرفره بازی بودند.

هنگامی که اتهامات علیه رئیس جمهور آمریکا در سنا خوانده می‌شد، جیم ریچ، نماینده ایالت آیداهو، در صندلی‌اش فرو رفته، چشمانش را بسته و سرش را روی دست راستش گذاشته بود. در حالی که دوربین‌های مستقل اجازه فیلم‌برداری از جریان استیضاح را ندارند، یک هنرمند طراح این چرت زدن‌های ساعت پنج و نیم عصر پنجشنبه را ثبت کرد.

خبرنگاران همچنین اعلام کردند که رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات سنا، میچ مک‌کانل و کریستن گیلبرند، نیز برای مدت کوتاهی روی صندلی‌های‌شان به خواب رفتند. سناتور‌ها در صحن سنا تنها اجازه نوشیدن آب یا شیر داشته و مجاز به صحبت با یکدیگر، مصرف خوراکی‌های سبک یا استفاده از موبایل یا رایانه‌های‌شان نیستند. این محدودیت‌ها باعث شد که تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه از تگزاس، بازی به نام نوشیدنی استیضاح ابداع کند: "هربار که دموکرات‌های کنگره گفتند «قاچاق مواد مخدر» یا «تمامش کن» ... یک جرعه شیر بنوشید! "

همچنین با آغاز روز سوم استیضاح، ریچارد بِر، نماینده جمهوری‌خواه از کارولینای شمالی، چندین فرفره (اسباب بازی که برای کاهش فشار روانی یا بی‌حوصلگی استفاده می‌شود) میان همکارانش توزیع کرد. سپس دیده شد که این نماینده جمهوری‌خواه هنگام سخنرانی جرالد نادلر، مسئول استیضاح، مشغول بازی با یکی از انواع آبی رنگ این اسباب‌بازی بود.

دیگر نماینده جمهوری‌خواه، مارشا بلک‌برن، پذیرفت که در جریان رسیدگی به استیضاح، مشغول خواندن کتابی نوشته کیم استراسل و با عنوان مقاوت (به هر قیمت): چطور مخالفان ترامپ آمریکا را در هم می‌شکنند، بوده است. او مدعی شد که این کتاب دید‌گاه‌های خوبی نسبت به جریان استیضاح به او داده است. همچنین دیده شد که رَند پال، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی، مشغول کشیدن کاخ کنگره آمریکا روی کاغذ بود.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است. ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن مشروط کرده بود. وی علاوه بر سوءاستفاده از قدرت، در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است.

محاکمه استیضاح ترامپ این روز‌ها در مجلس سنای آمریکا دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار