عواملی باعث ریزش مو می‌شوند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: کمبود بعضی از ویتامین‌ها و مواد غذایی در بدن می‌تواند انسان را با ریزش موی شدید مواجه سازد.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ریزش مو گفت: ریزش مو در مردان بیشتر به عامل «ژنتیک» بستگی دارد که از کناره‌های مو شروع شده و تا کف سر ادامه پیدا می‌کند.

او افزود: در بانوانی که به تخمدان پلی استریک مبتلا هستند افزایش هورمون مردانه در آن‌ها به ریزش موی مردانه شبیه است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: کمبود ویتامین و املاح معدنی در بدن هم می‌تواند باعث ریزش مو در تمامی قسمت‌های سر می‌شود.

کمبود کدام ویتامین‌ها در بدن منجر به ریزش مو می‌شود؟

فرح بخش با اشاره به تاثیر ویتامین‌ها در کاهش موی سر اظهار کرد: روی یکی از مهم‌ترین املاح معدنی است که در مواد غذایی مانند گوشت‌ها و پروتئین‌ها به وفور یافت می‌شود و با مصرف آن‌ها می‌توان از ریزش مو پیشگیری کرد.

او افزود: سلول‌های گلبول قرمز در افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن کوچک شده و ریزش مو را در آن‌ها تشدید می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: استفاده از غلات‌های تصفیه شده فاقد سبوس مانند نان لواش، برنج سفید و بیسکویت می‌تواند بدن افراد را با کمبود ویتامین‌های خانواده B رو به رو کرده و در نهایت ریزش مو را در آن‌ها تشدید کند.

فرح بخش درباره تاثیر مصرف ویتامین D بر کاهش ریزش مو گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل در تشدید ریزش موی افراد کمبود ویتامین D در بدن است که برای تامین این ویتامین باید با مشورت پزشک متخصص به مصرف ویتامین پرداخت.


بیشتر بخوانید: نقش ویتامین‌ها در بدن چیست؟


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به الگو برداری از برنامه غذایی موثر در جهت کاهش روند ریزش مو اظهار کرد: مصرف مواد غذایی سبوس دار مانند نان سنگک، نان لواش و نان جو در طول روز برای تامین ویتامین B بدن تاثیر زیادی دارد.

فرح بخش درباره ساعت مصرف مکمل‌ها گفت: مصرف مکمل‌ها در هر ساعت از شبانه روز حتی به صورت ناشتا توصیه می‌شود، ولی از آنجایی که استفاده از مکمل روی باعث افزایش اشتها می‌شود بهتر است افراد مبتلا به اضافه وزن یا کسانی که چاق هستند این نوع ویتامین را قبل از زمان خواب مصرف کنند. مصرف آهن هم باید حتما نیم ساعت قبل از مصرف غذا انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار