اخبار حوادث در ۱۴ بهمن ۹۸؛

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در بوشهر/ اظهارات خلاف واقع برای کاهش عوارض گمرکی

مهم‌ترین اخبار حوادث امروز (دوشنبه ۱۴ بهمن ۹۸) را اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث امروز (دوشنبه ۱۴ بهمن ۹۸) را در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که از شهروندان بیش از دو میلیارد ریال سرقت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ جوشن سهرابی گفت: این کلاهبردار حرفه‌ای با استفاده از همراه بانک و ارائه رسید جعلی، از کسبه و مغازه داران کلاهبرداری کرده بود.

او افزود: با کار اطلاعاتی مخفیگاه این فرد شناسایی و او در یک عملیات هدفمند دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر بیان کرد: متهم در اعترافات خود به ارتکاب ۱۵ فقره کلاهبرداری به ارزش بیش از  دو میلیارد ریال اعتراف کرد.

توقیف محموله لامپ ال‌ای دی قاچاق در بوشهر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر گفت: یک دستگاه کامیون کشنده تریلر حامل محموله قاچاق لامپ‌های ال‌ای دی به ارزش بیش از دو میلیارد ریال متوقف شد.

 سرهنگ عبدالرضا بازیاری افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در پی پایش محموله‌های خروجی از گمرک بوشهر از سوی مرکز پایش پلیس امنیت اقتصادی و با بهره گیری از ظرفیت سامانه نظارت برمحموله‌های جاده‌ای،  به یک دستگاه کامیون کشنده به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

او بیان کرد: پس از بررسی دقیق مشخص شد، محموله کامیون که شامل لامپ‌های ال‌ای دی بود، با مدارک گمرکی مطابقت ندارد که نشان دهنده اظهارات خلاف واقع صاحب بار برای کم شدن پرداخت حقوق و عوارض گمرکی بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر ادامه داد: طبق نظر کارشناسان مربوط ارزش محموله کشف شده حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

بازیاری گفت: در این زمینه یک دستگاه کامیون توقیف شد و دو متهم دستگیر شدند.

توقیف محموله موادغذایی قاچاق در دیر

فرمانده انتظامی شهرستان  دیر گفت:  انواع مواد خوراکی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ مهدی نظریه افزود: ماموران پلیس آگاهی در محور خروجی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، یک دستگاه کامیون بنز را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی این خودرو تعداد ۸۸۰ کارتن انواع مواد خوراکی بدون هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان  دیر بیان کرد: راننده این خودرو قصد داشت کالا‌ها را به خارج از استان انتقال دهد.

نظریه با اشاره به دستگیری دو نفر در این زمینه، گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را سه میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سارق احشام در جم دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان جم گفت:با تلاش ماموران پلیس یک نفر سارق حرفه‌ای احشام با هشت فقره سرقت را دستگیر کردند.

سرهنگ سید علی مهدیان بیان کرد: به دنبال افزایش وقوع سرقت احشام، مأموران انتظامی شهرستان رد پای یک سارق سابقه دار را در وقوع این سرقت‌ها شناسایی کردند.

او افزود: ماموران انتظامی با ورود به مخفیگاه متهم، او را دستگیر کردند و متهم در اعترافات خود به هشت فقره سرقت احشام کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.