افتتاح اولین موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی خوشاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: افتتاح موسسه شمیم رحمت خوشاب نوید بخش آینده درخشانی برای این شهرستان خواهد بود.

افتتاح اولین موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی خوشاببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم افتتاح اولین موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی خوشاب در این شهرستان گفت: کار انقلابی کاری که شایسته فرهنگ جامعه دینی است، و جز با جهاد علمی و رویکرد انقلابی که سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ما یاد دادن و نیز مدیریت جهادی و خالصانه موفقیت‌های فرهنگی و هنری، علمی در فضای کشور و استان ما حاصل نمی‌شود.

او ادامه داد: برنامه موفق مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی استاندار بعد از گذشت یک سال آثار خوب خودش را در فضای فرهنگی و هنری استان نمایان ساخته و با تأکید اقتصاد فرهنگ و هنری که وجود دارد، فعالان فرهنگی و هنری به طور خاص جوانان با کمک پیشکسوتان توانسته‌اند ایده‌های نو و پویای خویش را تبدیل به محصول فرهنگی، هنری و قرآنی کنند و در اجتماع نهادینه سازند، تا ما شاهد رونق تولید در سبد کالا‌های فرهنگی هنری نیز باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فرهنگ و هنر علاوه بر اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی را جهت می‌دهد و سنت‌های ما را پایدار نگه میدارد و میراث کهن گذشته را به جوانان نشان می‌دهد، باید کارکرد‌های اقتصادی هم داشته باشد، یعنی بتواند به عنوان یک رقیب اقتصادی در فضای کنونی چه برای مجاوران و چه برای میهمانان و زائران ایفای نقش کند.

مروارید با اشاره به برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد ، افزود: برنامه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص دکتر صالحی تاکید دارند، رونق تولید و اقتصاد فرهنگ و هنر است گذر‌های فرهنگ و هنر در مشهد و نیشابور به همین منظور راه اندازی شده است و ما امیدواریم که شاهد راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در خوشاب و  سلطان آباد هم باشیم.

او تصریح کرد: ما شاهد رویداد‌های امیدآفرینی در خوشاب هستیم، و افتتاح این موسسه، نوید آینده درخشانی برای ما خواهد بود و این جز با کمک اصحاب فرهنگ و هنر و جناب آقای فرماندار و حمایت‌های امام جمعه و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان محقق نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی در درجه اول انقلابی فرهنگی بود، هم فرهنگ انقلابی توسط آموزه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تبیین و توسعه پیدا کرد و هم انسجام عملی و پیشرفت اقتصادی و سیاسی، و توسعه اقتصادی در گرو توسعه فرهنگی است.

مروارید افزود : ما پیگیر هستیم از طریق وزارتخانه و  استاندار محترم و همین جا هم از فرماندار محترم این درخواست را داریم، با عنایتی که از قبل داشته اند در آینده هم این لطف را مزید کنند و کمک کنند به بضاعت اندکی که در فضای فرهنگی وجود دارد، هر کمک و سرمایه گذاری فرهنگی چندین برابر از جهت ایمن سازی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی نقش مضاعفی را خواهد داشت.

 
انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار