شکست سرطان در برابر ارغوان‌ها/ داستان مرگ ارغوان حکایت زندگی جاودان

ارغوان ها توانستند سرطان را شکست دهند و برای سالیان سال نامشان همیشه زنده بماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرطان به دسته‌ای از بیماری‌هایی گفته می‌شود که عامل رشد غیرطبیعی سلول‌های بدن هستند. 

رشد غیرطبیعی این سلول‌ها در نهایت منجر به تشکیل توده‌های بزرگ (تومور) می‌شود. این تومور‌ها به دو دسته تومور‌های بدخیم و خوش خیم تقسیم شده که تومور‌های خوش خیم تهدید کننده حیات نیستند، احتمال بروز سرطان در همه سنین وجود دارد، ولی با افزایش سن زیادتر می‌شود، بیش از چهل درصد  سرطان‌ها قابل پیشگیری است.

امروزه برای بسیاری از سرطان‌های شایع و کشنده (مردان: معده و روده، زنان:سرطان سینه)  روش‌های تشخیص زودهنگام بیماری وجود دارد و در صورت تشخیص در مراحل اولیه، درمان سرطان بسیار موثر است.

ارغوان همیشه زنده است و زندگی می کند

ارغوان نوجوانی بود که به سرطان ریه مبتلا شد، این بیماری باعث تقسیم غیرقابل کنترل سلول‌ها در ریه می شود و توده‌های در حال رشد توانایی تنفس را در بیمار به ندرت کاهش می‌دهد و از ابتدا علائم واضحی ندارد و حتی ممکن است تا وقتی شدید‌تر نشده بیمار متوجه نشود چون علائم اولیه آن به علت شباهت با بیماری‌هایی مانند عفونت ریه جدی گرفته نمی‌شود.
 
پدر و مادرش وقتی که  مطلع شدند  ارغوان  به سرطان ریه مبتلا شده، اقدام به درمان او کردند  و از همه مهمتر پدر و مادر عاشقی که واقعا عاشقانه دخترشان را دوست داشتند و حمایتش می‌کردند و روحیه خوبی به فرزندشان می‌دادند، ولی این بیماری آنقدر در بدن ارغوان پیشرفت کرده بود که دیگر جای سالمی در بدنش نبود و ارغوان جا به جان آفرین تسلیم شد و به فرشته‌های آسمانی پیوست، ولی در چهلمین روز درگذشت این فرشته آسمانی موسسه‌ پیشگیری از سرطان بنام مهرآوران همراه ارغوان توسط پدرش تاسیس شد.

شکست سرطان در برابر ارغوان‌ها
 

جنگ بابا تقی و ارغوان‌ها در برابر سرطان

تقی اخلاقی مدیر موسسه مهرآوران ارغوان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در سال ۱۳۸۹ که دخترم به خاطر بیماری سرطان درگذشت با پزشکان معالج ارغوان صحبت کردم و آن‌ها هم این پیشنهاد من را تایید کردند و موسسه‌ای برای پیشگیری از سرطان در چهلمین روز درگذشت ارغوان با حضور جمعی از دوستان و پزشکان تاسیس شد.

او می‌گوید: در موسسه از کودک تا بزرگسال پیر و جوان و پزشکان همه و همه با ما همکاری می کنند و در ۳ مرحله کار را برای هر بیمار آغاز می کنیم؛ این مراحل شامل  تست غربالگری، دوره درمان و مرحله بهبود است که در این مرحله کلاس‌هایی برای بیماران سرطانی برگزار می کنیم و   این افراد با شرکت در این کلاسها با مشاهده اثرات مثبت ارائه شده در کلاس از آن استفاده و بهبود پیدا می کنند.

او می افزاید: کلاس موسیقی، زبان، سفالگری برای کودکان مبتلا برگزار می کنیم و مربی‌ها هم از افراد بهبودیافته است  و چون خودشان این مسیر را طی کرده اند بهتر می توانند بیماران را درک کنند.
 
اخلاقی ادامه می دهد: کلاس‌های مشاوره قبل از درمان و موقع بهبودی برگزار می شود و همه شرکت می کنند و متاسفانه بعضی افرادوجود دارند  که همسرانشان به دلیل ابتلا به سرطان آن‌ها را ترک کرده اند و حال روحیشان دوچندان بدتر می شود و این کلاس‌های مشاوره خیلی کمکشان می کند که بتوانند در برابر بیماری مقابله کنند و روحیه بگیرند وبهبود یافته‌ها پیشگیری کنند که دیگر بیمار نشوند.

به امید روزی که سرطان افسانه‌ای بیش نباشد

مدیر موسسه مهرآوران همراه  ارغوان می گوید:به امید روزی که سرطان افسانه‌ای بیش نباشد،این شعار سرلوحه موسسه ما قرار دارد و من واقعا به این شعار اعتقاد دارم که فقط با پیشگیری می‌توانیم از سرطان پیشگیری کنیم.    
 

آسایشگاه رایگان برای سرطانی‌ها

اخلالی ادامه می دهد: در موسسه آسایشگاهی برای بیماران شهرستانی که به بیمارستان امید مراجعه می کنند و برای اقامت جا و مکان ندارند، دایر کردیم، آنها می توانند در آسایشگاه اقامت داشته و از کلاس‌های مذکور بصورت رایگان استفاده کنند، در این زمینه معمولا کسانی مراجعه می کنند که بضاعت مالی خوبی ندارند و تمام هزینه‌های موسسه و آسایشگاه را همه خیرین و اعضای موسسه پرداخت می کنند.

شکست سرطان در برابر ارغوان‌ها/ داستان مرگ ارغوان حکایت زندگی جاودان
 

جشن و مهربانی به مناسبت هفته جهانی سرطان

به خاطر هفته جهانی سرطان موسسه ارغوان جشن و بازارچه در سالن همایش مرکز ارم فنی و حرفه‌ای برگزار کرد، در این بازارچه به هنرمندان به صورت رایگان میز می دهند تا بتوانند هنر‌های خودشان را به فروش بگذارند و فقط ۳۰ درصد از فروشش را برای کمک به موسسه پرداخت می‌کنند.

شکست سرطان در برابر ارغوان‌ها
 
 

درخت آرزو‌ها در روز جهانی سرطان

در این مراسم کودکان سرطانی بیمارستان دکتر شیخ، نقاشی کشیده بودند و هرکدام آرزویی داشت یکی آرزوی داشتن لاک ناخن داشت و دیگری لباس و ماشین بازی می خواست، این آرزو‌های کودکان آنقدر کوچک بود که همه حاضران هرچقدر در توان داشتند از《 درخت آرزو‌ها 》خواسته‌های کودکان را می چیدند و برآورده می‌کردند و در آخر هم آرزوهایشان را دریافت کردند.

شکست سرطان در برابر ارغوان‌ها
 
 

هدیه کوهنورد برای کودکان سرطانی

امیر دانایی قهرمان کوهنورد مشهدی که در این مراسم مدال طلایش را به این موسسه برای درمان بیماران تقدیم کرد در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: به دعوت یکی از دوستانم به این جشن آمدم و با موسسه آشنا شدم ، در بین مدالهایم نیت کردم گفتم یا امام رضا(ع) خودت کمکم کن تا بهترین مدالم را به این کودکان سرطانی اهدا کنم و مدالی را برداشتم که تاریخش را نگاه کردم سال ۱۳۹۰ گرفته بودم دقیقا ۸ ساله پیش و بخاطر امام رضا(ع) که هشتمین امام ما شیعیان است آن را تقدیم موسسه مهیار ارغوان کردم.
 

جمع آوری دارو‌های اضافی مردم به نیازمندان

موسسه مهرآوران همراه ارغوان دارو‌های اضافی خانه‌ها را جمع آوری می‌کنند و به کمک یکی از پرستاران بهبود یافته به درمانگاهی در منطقه قرقی مشهد می‌دهند.

گزارشگر: سیده اعظم سیدی زاده


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.