مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران:

ایران جزء ۷ کشور برتر تولیدکننده طلا و جواهر جهان است

حسین‌زاده با اشاره به افتتاح دوازهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع گفت: ایران جزء ۷ کشور برتر تولید طلا و جواهر در جهان است.

ایران جزء ۷ کشور برتر تولید کننده طلا و جواهر جهان استبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن حسین‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‎المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افتتاح دوازهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، گفت: ایران جزو هفت کشور برتر طلا و جواهرسازی در جهان است.

او ادامه داد: ایران در المپیاد جهانی ساخت طلا و جواهرسازی کشور انگلستان سال ۲۰۱۱ رتبه پنجم، در المپیاد جهانی کانادا سال  ۲۰۰۹ دیپلم افتخار و رتبه هفتم، درسال ۲۰۱۳ در آلمان رتبه دوم و مدال نقره، در سال ۲۰۱۵ در برزیل دیپلم افتخار و رتبه پنجم را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان این مطلب که ما در زمینه ساخت طلا و جواهرسازی در وضعیت مطلوبی در جهان قرار داریم، اما در زمینه صادرات صنعت جواهرسازی و تولید انبوه، دچار ضعف جدی هستیم، افزود: برپایی این نمایشگاه می‌تواند تأثیر به سزایی در رشد صادرات در این زمینه داشته باشد.

اسفندیار سیفی، نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران نیز در حاشیه افتتاح دوازهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته با بیان این که این نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: ۱۲۵ شرکت ایرانی و ۵ شرکت خارجی از کشور‌های ترکیه، ایتالیا، آلمان، انگلیس و ژاپن در این رویداد حضور دارند که ۹۰ شرکت از آن‌ها تولیدکننده طلا و جواهر ایرانی هستند.


بیشتر بخوانید:قیمت هر اونس طلا به ۱۵۶۸ دلار و ۱۱ سنت رسید


او تصریح کرد: در دنیا ۷ کشور ایتالیا، ترکیه، هند، کره‌جنوبی، هنگ کنگ، تایلند و ایران جزو تولیدکنندگان برتر طلا و جواهر هستند و ایران می‌کوشد با افزایش میزان صادرات خود در این زمینه در میان این کشور‌ها به رتبه برتری دست یابد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته از امروز تا ۲۶ بهمن از ۹ الی ۱۷ میزبان بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار