نمازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دو ویژگی پاک‌دست بودن و توانمندی، شاخص‌های مردم برای انتخاب نمایندگان مجلس

عضو حزب کارگزاران گفت: مردم در انتخاب‌های خود برای نمایندگی مجلس، پاک‌دستی و سپس توانمندی نامزدها را در نظر بگیرند.

الزلالبرعلی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت شفافیت مالی و نقش آن در سلامت انتخابات گفت: شفافیت در همه زمینه‌های حکومتی و اداره کشور امر بسیار خوبی است. شفافیت در زمینه اجرای قوانین، انعقاد قرارادادها، نحوه تصویب قوانین در مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و کار‌های دولت بسیار مهم و ارزشمند است.

او ادامه داد: هنگامی که از شفافیت مالی صحبت می‌کنیم؛ اگر منظور دارایی‌های نامزدهاست، اکنون زمان خوبی برای بررسی آن نیست، چون در شرایط ثبت نام موردی به نام اعلام صورت دارایی‌ها نیامده است،  اما اینکه شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی نامزد‌ها باشد یک کار بسیار ضروری است.  

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت:  نحوه اِعمال این شفافیت و تاباندن نورافکن بر فعالیت‌های مالی در کشورمان مهم  است. مجلس در این باره قوانینی هم تصویب کرد، اما وقتی یک نفر دارای وجدان نباشد حتما راه فرار از این قانون را پیدا می‌کند.

او افزود: از لحاظ فیزیکی و قانونی این امکان وجود دارد تا وضعیت مالی ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها را محاسبه کرد. اما می‌شود به ملت ایران توصیه کرد که رهنمود‌های رهبر انقلاب که با محوریت و موضوعاتی مانند تدین، اخلاق اسلامی، پاکدستی، روحیه جهادی و روحیه انقلابی مطرح شده  را برای انتخاب فرد اصلح درنظر بگیرند.

نمازی گفت: از سوی دیگر نگاه به سوابق نامزدها، حضور در سخنرانی‌ها و میزگرد‌ها و پرسش و پاسخ درباره مواردی که نسبت به آن شک دارند و سوالاتی در این زمینه مطرح کنند راه خوبی است تا در مواردی که در آن ابهام وجود دارد، رفع ابهام شود.

او ادامه داد: یکی از سوالاتی که می‌توان از نامزد‌ها پرسید مانند اینکه آیا ساده زیست هستند یا خیر؟ چون برخی ساده زیست هستند، اما اهل ریخت و پاش نیستند، ولی در سوی دیگر برخی افراد هستند که دنبال اسراف و ریخت و پاش هستند.  

نماینده اسبق مجلس اظهار کرد: اکنون نوبت مردم است تا نامزد اصلح را انتخاب کنند، به مسئله پاکدستی و سوابق مالی، نداشتن سوءاستفاده مالی، میزان‌های هزینه ستاد نامزدها، آیا اینکه با پول به دنبال خرید رای مردم هستند یا خیر؟ توجه بسیاری داشته باشند.

او افزود: البته توجه به سوابق افراد در طولانی مدت که سیر ثروتمند شدن آن‌ها چگونه بوده است توجه داشته باشند. یعنی مردم در انتخاب‌های خود برای نمایندگی مجلس نخست پاکدستی و سپس توانمندی نامزد مورد نظر را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
بخدا ما افراد پاکدستی انتخاب می کنیم میرند مجلس عوض می شوند....
چکار کنیم ....
آخرین اخبار