خوزستان، پیشتاز در اجرای پروژه‌های آبخیزداری/ احداث بند بتن غلطکی جایزان به کجا رسید؟

معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: اجرا و احداث بند بتن غلطکی در بخش جایزان روند پیشرفت مطلوبی دارد.

مهراج خائیز معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پروژه احداث بند بتن غلطکی KH۱۰ بخش جایزان شهرستان امیدیه از دیگر پروژه‌های آبخیزداری است که در سال ۱۳۹۸ برای احداث آن اعتباراتی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه این پروژه در حوزه آبخیزداری جایران امیدیه درحال اجرا است، افزود: حوزه بالا دست این بند بسیار وسیع است و حدود ۸ هزار تا ۸ هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت دارد.

خائیز هدف از اجرای بند بتن غلطکی KH۱۰ بخش جایزان کنترل سیلاب عنوان کرد و اظهار داشت: در پایین دست این بند، روستای جولکی که در روز‌های اخیر به شهر تبدیل شده و دغدغه اصلی اهالی این شهر در امان ماندن از سیلاب‌های مخرب بود و بنا به درخواست آن ها، عملیات احداث این بند آغاز گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: بند بتن غلطکی KH۱۰ نقش بسیار مهمی در کنترل روان آب‌هایی که می‌توانند منجر به سیلاب شوند دارد و درحال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، کار پی سازی این بند به پایان رسیده و ارتفاع آن حدود ۶ متر از تراز بستر رودخانه است و حجم مخزن آن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در نظر گرفته شده و در نهایت تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار مکعب نیز گنجایش دارد و می‌تواند سیلاب‌های احتمالی را کنترل نماید.

او بیان داشت: استان خوزستان در احداث و اجرای طرح‌های آبخیزداری با متد بتن غلطکی پیشتاز است و اجرای پروژه در بخش جایزان امیدیه با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال درحال انجام است و اجرای آن روندی پویای دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.