حماسه ایرانیان در چهلم شهید سلیمانی و ۲۲ بهمن دشمنان را بار دیگر نا امید کرد

امام جمعه خوی گفت: مردم با حضورگسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهلم شهید سلیمانی با دیگر دشمن را نا امید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی، سباسی نماز جمعه این هفته، بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی، با قدردانی از حضور حماسی مردم متعهد ایران و شهرستان خوی در مراسم چهلم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و راه پیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حضور دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و ملت متعهد ایران را کاملا ناامید کرد بطوریکه حتی رسانه‌های بعضی از کشور‌های معاند بر حضور حماسی و پرشور مردم در راه پیمایی ۲۲ بهمن اعتراف کردند
 
خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با تبریک ولادت با سعادت دختر نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و روز مادر گفت: فاطمه زهرا الگوی یک زن مومنه، پاکدامن، عفیف و حلقه اتصال نبوت و امامت است.
 
او افزود: رسول خدا (ص) می‌فرماید: خداوند به هر کس زن شایسته روزی کند او را بر حفظ بخشی از دینش یاری کرده پس برای بخش دومش از خدا پروا کند.

خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با اشاره به وظایف مرد نسبت به زن خود، وجوب پرداخت نفقه و مهریه، برخورد مناسب و شایسته، تلاش در رفاه زن و فرزندان، احساس مسئولیت نسبت به خانواده، اجتناب از توهین و تنبیه زن و لزوم اظهار محبت و دوستی را از جمله این وظایف برشمرد و گفت: مورد تکریم قرار دادن شوهر، قانع بودن در زندگی، پذیرش مدیریت مرد، امانت داری و ایجاد آرامش در محیط خانواده از جمله وظایف زن در مقابل شوهر خود می‌باشد.
 

بداخلاقی‌های انتخاباتی شایسته ملت ما نیست


حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم بعداز اشاره به مناسبت‌های هفته، با پرداختن به موضوع انتخابات اظهار داشت: یکی از آسیب‌های جدی در دوران تبلیغات انتخاباتی افراط و تفریط‌های طرفداران نامزد‌ها می‌باشد که از طریق اتهام زنی‌ها، تهمت‌ها، تخریب‌ها، ایجاد اختلاف‌ها و بهم ریختن فضای سالم انتخابات اقدام می‌کنند.
 
شکوری افزود: در یک جامعه اسلامی نباید شاهد چنین فضاسازی‌ها باشیم که قطعا دشمنان قسم خورده از این موج آفرینی‌ها جهت بهم ریختن امنیت جامعه سوء استفاده می‌کنند.

او در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در دوره‌های مختلف درخواست‌ها و تأکیدات مکرری داشتند که تبعیت از فرامین ایشان وظیفه و تکلیف شرعی و انقلابی برای هر انسان متدین و ایرانی می‌باشد.

امام جمعه خوی به توصیه‌های مقام معظم رهبری به طرفداران نامزد ها‌ی انتخاباتی اشاره فرمودندوگفت:تخریب کردن، بـدگویی کـردن، اهانت کردن، تهمت زدن برای عزیز کردن خود و یا نامزد مورد نظر خود، بداخلاقی‌های انتخاباتی شایسته ملت ما نیست، به مسئولان و برگزار کنندگان انتخابات اعتماد داشته باشید را از جمله توصیه‌های مقام معظم رهبری به طرف داران نامزد‌ها دانست.

شکوری در ادامه بحث بیانیه گام دوم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بخشی از توصیه‌های خود در زمینه معنویت و اخلاق می‌فرمایند: ابزار‌های رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر امکان بسیار خطرناکی را در اختیار کانون‌های ضد معنویت و ضد اخلاق نهاده است و هم اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهره گیری از این راه به چشم خود می‌بینیم.

انتهای پیام /  ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.