افشای حرف‌های درگوشی خاندان آل‌سعود پشت سر بن‌سلمان/ کنترل مغز ولیعهد خام دست این چند نفر است!

یک معارض سعودی مسائلی را درباره جنایات ولیعهد عربستان فاش کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی العمار" مخالف سعودی در خصوص موضع مخالفان سعودی در قبال سیاست سران این کشور مبتنی بر عادی‌سازی علنی با رژیم صهیونیستی آن هم در شرایطی که بسیاری از کشور‌های جهان و تمام ملت‌های منطقه این رژیم را طرد کرده‌اند، گفت: موضع من و تمام جریان‌های مخالف در عربستان سعودی مطابق دیدگاه اکثریت ملت سعودی مبنی بر مخالفت با عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و حمایت از حقوق ملت فلسطین در کشوری مستقل با حاکمیت مستقل است.

ملت عربستان مخالف عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند

وی اظهار داشت: بر این اساس ما با طرح موسوم به «معامله قرن» و موضع حمایت جویانه سران عربستان سعودی مبنی بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفیم.


بیشتر بخوانید:برگ برنده انتخاباتی ترامپ در مسیر طوفانی از عربستان/ بن‌سلمان با کدام سحر و جادو مُهر سکوت بر دهان رئیس جمهور حراف زد؟


این مخالف سعودی تاکید کرد: عادی‌سازی روابط با این رژیم خواست مخالفان و ملت سعودی نیست؛ ملتی که با تمام طیف‌های خود در کنار برادران در فلسطین اشغالی و مقاومت قهرمانانه آنان ایستاده است.

خواهان تشکیل حکومتی دموکراتیک و پارلمان منتخب هستیم

العمار در پاسخ به این سوال که شما و بیشتر مخالفان مقیم خارج چه نوع دولتی را خواستارید؟ گفت: من تشکیل یک دولت مدنی دموکراتیک فدرال که ضامن حقوق ملت در جزیره العرب بوده را خواستارم و اینکه همه مناطق یک حاکم و پارلمان منتخب داشته باشد و یک دولت مرکزی منتخب و قانون اساسی توافقی برای همه‌پرسی مردمی سالم وجود داشته باشد که بر اساس آن مردم نظام مورد نظر خود را مشخص کرده و مطابقت و عدم مطابقت آن با قانون اساسی را مشخص کنند و این قانون نیز باید از طریق یک جمعیت بنیادی منتخب تدوین شود.

مجازات سران سعودی به دلیل ارتکاب جنایت‌های جنگی و ضد بشری در یمن

وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد اینکه موضع مخالفان سعودی خارج از کشور در قبال تجاوز عربستان به ملت یمن و اینکه آیا این اقدام یک جنایت جنگی است که باید در دادگاه‌های بین‌المللی مورد مجازات قرار بگیرد و خرابی‌های این جنگ در یمن بازسازی شود؟ گفت: نوعی اتفاق نظر در خصوص مخالفت با جنگ یمن وجود دارد و اینکه این جنگ باید از طریق راه حل سیاسی و به دور از دخالت‌های خارجی حل شود و جنایت‌هایی که از زمان آغاز جنگ رخ داده است و شامل جنایت‌های ضد بشری است نیز نباید نادیده گرفته شود.


بیشتر بخوانید:ورود پهپاد‌های تهاجمی موشک‌انداز یمن به کارزار نبرد/ درخشش توانمندی‌های یگان پهپادی انصارالله چشم دشمنان را کور کرد! + تصاویر


العمار ادامه داد: من با بازخواست مسئولان در دادگاه‌های بین‌المللی و پرداخت غرامت‌های لازم و آغاز بازسازی یمن و نیز کلید زدن روابطی مبتنی بر همکاری و احترام به حاکمیت دو کشور و تاریخ مشترک آنان موافقم.

هماهنگی بین جمعیت ملی مخالف عربستان بسیار ضروری است

وی در مورد این سوال که آیا امکان یکپارچه کردن مخالفان سعودی در خارج و هماهنگی داخلی برای ایجاد تغییرات مورد نظر وجود دارد؟ پاسخ داد: یکپارچگی به معنی ادغام این مخالفان و یکی شدن آنان اکنون خواسته ما نیست، اما هماهنگی بین جمعیت ملی بسیار ضروری است و این چیزی است که از زمان منشور "شرف" برای کار سیاسی و کنفرانس‌های سالانه مهاجران سعودی شکل گرفته است.

شخصیت‌های نزدیک بن سلمان که در اجرای سیاست‌های داخلی و خارجی او نقش دارند

العمار در پاسخ به این سوال که شخصیت‌های نزدیک به محمد بن سلمان که در اجرای سیاست‌های داخلی و خارجی او نقش بارزی دارند، چه کسانی هستند؟ گفت: مهم‌ترین افراد نزدیک به ولیعهد، معاون ویژه وی است که به جنایت قتل جمال خاشقجی متهم است.

وی ادامه داد: "بدر العساکر" که مدیریت دفتر بن سلمان را دارد به اضافه "بدربن عبدالله فرحان" وزیر فرهنگ و نیز "ترکی آل شیخ" از افراد نزدیک به بن سلمان به شمار می‌آیند وهمگی متهم به فساد و یا جنایت ترور و هک کردن تلفن‌های مخالفان هستند.

درخواست برای بین المللی کردن اداره امور حج

این مخالف سعودی در خصوص اینکه آیا عملکرد نظام سعودی در قبال مقدسات اسلامی در سرزمین حجاز را ناشایست و در خدمت دستور کار سیاسی خاص و نه بر اساس منافع جهان اسلام می‌دانید؟ پاسخ داد: نحوه تعامل نظام سعودی با حرمین شریفین به گونه‌ای است که گویی این مکان مقدس ملک خصوصی آنان به شمار می‌آید و بر این اساس از ورود هر کس که بخواهند به این اماکن شریف و به دلایل موضع سیاسی و یا روابط دیپلماتیک جلوگیری می‌کنند که نمونه آن جلوگیری از ورود قطری‌ها، سوری‌ها، یمنی‌ها و پیش از این ایرانی‌ها به اماکن مقدس بود.

وی اظهار داشت: در این شرایط مناسب‌ترین راه حل، بین‌المللی کردن اداره این اماکن بین کشور‌های اسلامی و از طریق تشکیل یک هیئت متشکل از نمایندگان تمام این کشور‌ها برای نظارت و سرو سامان دادن امور اماکن مقدس در حجاز است.

هشدار درباره حرکت اعتراضی گسترده مردمی در عربستان

العمار در مورد این سوال که چه زمانی سد ترس جزیره العرب شکسته می‌شود تا شاهد تظاهرات میلیونی در شهر‌های سعودی و درخواست پایان نظام وراثتی باشیم؟ گفت: به دلیل سرکوب و دستگیری‌ها چه بسا مرحله خشم مردمی به تاخیر بیفتد، اما مردم اکنون بسیار خشمگین هستند و در صورت ادامه سیاست‌های کنونی سران سعودی چه بسا به زودی حرکت اعتراض آمیز گسترده‌ای ما را غافلگیر کند.

اختلافات در خاندان سعودی بر سر منافع ملت نیست

وی در مورد مهم‌ترین موارد اختلاف در داخل خاندان حاکم سعودی اظهار داشت: اختلافات در خاندان سعودی بر سر منافع ملت و یا حقوق آنان نیست، زیرا آنان به هیچ وجه به این مسائل اهمیت نمی‌دهند بلکه اختلاف آنان بر سر قدرت است.

"بن سلمان " شایستگی اداره کشور را ندارد

وی در توضیح این مطلب تصریح کرد: بخش بزرگی از خاندان حاکم سعودی، بن سلمان را مناسب‌ترین گزینه برای اداره کشور نمی‌دانند، اما دستگیری‌ها و ترور‌ها از جمله ترور شاهزاده مقرن از طریق سرنگونی هواپیمای او مانع هرگونه تحرک مخالفت جویانه می‌شود و بخش دیگری از خاندان حاکم نیز سکوت کرده‌اند.

دلیل خصومت عربستان با ایران، ترکیه و قطر

العمار در مورد دلیل سیاست‌های خصمانه عربستان در قبال کشور‌های همسایه از جمله ایران، قطر و ترکیه و مخالفت با هرگونه تلاش برای گفتگو و در مقابل دوستی آن با اسرائیل گفت: نظام عربستان سعودی هر گونه الگوی اسلامی رقیب و یا پیشرفته را خطری برای موجودیت خود می‌داند و بر این اساس در صدد است از خود تصویر تنها کشور اسلامی مهم را ارائه دهد که مانند یک پدر بیش از دیگران به اسلام توجه دارد، اما واقعیت عکس این را ثابت کرده است؛ بنابراین یک الگوی اسلامی دموکراتیک و یا نزدیک به آن از نظر عربستان خطری برای اسلام بوده و آن را در دین اسلامی حرام می‌داند که البته این صحیح نیست و بر این اساس با ترکیه، ایران و قطر دشمنی دارد.

بن سلمان نخواهد توانست مدت طولانی در قدرت بماند

این مخالف سعودی در ادامه این گفتگو در مورد اینکه در پرتو گزارش‌های بین المللی مبنی بر سیاست سرکوب به بدترین شکل و دستگیری‌های ظالمانه و اعدام متهمان به ویژه چهره‌های سیاسی بدون محاکمه عادلانه، سرنوشت نظام حاکم سعودی چیست؟ گفت: محمد بن سلمان نخواهد توانست مدت طولانی در قدرت بماند، زیرا شایستگی ندارد و علاوه بر شکست سیاسی، اقتصادی و نظامی فاجعه پرونده‌های حقوقی در داخل کشور دلیل روشنی بر این است که وی یک مرد شکست خورده و خونریز است و شایستگی اداره کشوری در اندازه جزیره العرب را ندارد.

وی ادامه داد: هرچند برکناری بن سلمان چه بسا بهای زیادی داشته باشد، اما مسالمت آمیز‌ترین راه حل برای نجات کشور از فروپاشی قریب الوقوع است.

تشویق جوانان عربستانی به افراط‌گرایی

العمار درمورد سرنوشت صد‌ها میلیارد دلار اموال عربستان در بانک‌های آمریکا و غرب و احتمال بلوکه شدن آن از طریق «قانون جاستا» در پی اتهام رسمی عربستان به دست داشتن در حادثه ۱۱ سپتامبر و مسائل دیگر گفت: نظام حاکم سعودی حامی افراط‌گرایی دینی و مشوق آن است و از زمان تاسیس عربستان این سیاست را در پیش گرفته است تا جایی که این مسائل در برنامه‌های آموزشی کشور تدریس می‌شود و جوانان به پیوستن به گروه‌های تندرو خارج از کشور تشویق می‌شوند.

وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: سران سعودی تصویری را برای جهان ترسیم می‌کنند که گویی ملت عربستان افراط گرا هستند و هرگونه اقدام دموکراتیک موجب به قدرت رسیدن تندرو‌ها می‌شود که این غیرمنطقی است.

رژیم عربستان نماینده ملت جزیره العرب نیست

العمار همچنین گفت: این امکان وجود دارد که اموال و دارایی‌های عربستان در آمریکا به زودی در چارچوب قانون جاستا مصادره شود و باید در نظر داشته باشیم که خانواده قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر عربستان را مسئول این حادثه می‌دانند و چه بسا پس از اینکه آمریکا به خواسته‌های خود از عربستان برسد، شاهد تحریم اقتصادی نظام عربستان باشیم.

وی در پایان در خصوص اینکه به عنوان یک مخالف سعودی چه پیامی برای جهان و ملت‌های عربی و مسلمان دارید؟ گفت: پیام من این است که نظام عربستان نماینده ملت جزیره العرب و مواضع آن در قبال ملت‌های دوست و برادر نیست و این وظیفه ملت‌های آزاده است که در کنار ملت ما ایستاده و سانسور رسانه‌ای نظام سعودی در خصوص مبارزات ملت در داخل و خارج را بشکند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین حیدری
۰۷:۴۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام جتایات خاندان آل سعود قطعا موجب فروپاشی این رژیم سفاک خواهد شد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۳:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
به نام خداوندبخشنده و مهربان که حق و در وعده خود صادق است.خدایی که برگ از درخت نمی افتد مگر به اذن و اجازه او.
لعنت خداوند جباروقهار بر شجره خبیثه آل سعود
خاندانِ غاصب و جنایتکاری که کعبه مکرمه این حرم امن الهی را نااَمن و مدینه منوره حرم پیامبر اکرم (ص) و قبرستان بقیع را ناجوانمردانه غصب کرده اند.
لعنت خدا برآل سعود که به فرقه ضاله وهابیت به حدی پَر و بال داد و حمایت کرد که وهابیهایِ از خدا بیخبر تمام مذاهب اسلامی و ادیان الهی را تکفیر میکنند و به حدی از تعصب،شقاوت و سنگدلی رسیدن که کشتن و سر بریدنِ پیروان ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی بخصوص شیعیان را، راهی برای رسیدن به رستگاری و ورودِ بی سؤال و جواب به بهشت می پندارنند!!!...
پناه میبرم به خداوند ستارالعیوب و غفارالذنوب از ٌشَرِ شیطان رجیم که اگر از یاد حضرت حق غفلت کنیم تاوان سنگینی باید پرداخت کنیم.
سُبْحانَ اللهِ وَ الْحَمْدُ لِلهِ وَ لا إلهَ إلاّ اللهُ وَ اللهُ أکْبَرُ

والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
لعنت بر آل سعود
آخرین اخبار