۲۰۲۰ سال پایان اشغال ادلب

با پاکسازی غرب حلب از تروریست‌ها و اشغال ساعت صفر آزاد سازی ادلب فرا می‌رسد این را می‌توان از سخنان دوشنبه شب بشار اسد استنباط کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چنانکه از شواهد و قراین برمیاید در استراتژی نظام سوریه سال ۲۰۲۰ سال آزادی ادلب است و تنها و احیانا پس از این مساله شمال شرق سوریه و آزاد سازی ان در دستور کار قرار خواهد گرفت. این درحالی است که برخی منابع می‌گویند امریکا هم در تلاش است تا نقش افرینی خود در شمال شرق سوریه را به اتحادیه اروپا واگذار کند. دیروز دانمارک اعلام کرد درصدد است به این منطقه نیرو اعزام کند.

-درحالی که اردوغان به نظام سوریه اولتیماتوم داد تا اخر ماه جاری میلادی به مناطق قبل ازدرگیری اخیر برگردند و در عین حال امشب سخنگوی او هم از اعزام و ارسال نیرو و تجهیزات جدید به منطقه خبر داد و هم اعلام کرد مذاکرات ما با روسیه مستمرا ادامه خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد اردوغان چشم امید به روسیه‌ای بسته است که اساسا و از یک سو از عهد شکنی ترک‌ها در سوریه و عدم پایبندیشان به توافقات آستانه و سوچی دلخور است و از دیگر سو طاقتش را در مقابل حملات مکرر تروریست‌ها به "حمیمم" و نیرو‌های روسی طاق شده یافته است.

-در این میان به نظر می‌رسد ترکیه اگر چه از بخش قابل توجهی از تروریست‌های ادلب حمایت جانانه کرده و می‌کند، اما در مقابل کاملا از این مساله ناامید است که بتواند امنیت خود را در سایه حاکمیت تروریست‌های افراطی بر ادلب تامین شده ببیند.

-برخی اخبار حکایت از اعزام یا تلاش برای انتقال این دسته از تروریست‌ها به کشورهایی، چون لیبی، افغانستان و برخی کشور‌های افریقایی دارد. این درحالی است که تلاش‌ها برای بازگرداندن این جماعت که جمعیت ان‌ها بین ۵ تا ۷ هزار نفر تخمین زده می‌شود به کشورهایشان از یک سو و به این کشور‌ها از دیگر سو ناکام مانده است.

-اردوغان اروپا را با سیل پناهندگان از یکسو و بازگرداندن تروریست‌ها به کشورهایشان تهدید می‌کند این درحالی است که نه اروپا پذیرای آنهاست و نه دیگر کشور‌ها از تروریست‌هایی اینچنین خطرناک استقبال می‌کنند روسیه چچنی‌های تروریست و چین ایغور‌های خونریز را به هیچ وجه درکشورشان راه نخواهند داد این موضع رسمی این کشورهاست.

-به همان نسبتی که تکلیف نظام سوریه با ترکیه روشن است و بشار اسد اصرار دارد ماجرای اشغال وانضمام "لوائ اسکندرون"در "ادلب" تکرار نشود تکلیف تروریست‌های سنگر گرفته درادلب هم روشن است. نه نظام سوریه و نه مردم ادلب تمایلی به زیست در کنار تروریست‌ها ندارند. در همین حال در بازه زمانی ۲۰۲۰ امکان هرگونه مذاکره‌ای با تروریست‌ها هم منتفی است چرا که در شرایط کنونی و در اوضاع پیش رو هیچ چیزی دردستان تروریست‌ها وجود ندارد که انگیزه بخش نظام برای مذاکره با ان‌ها باشد.

-تروریست‌های سوریه و به ویژه ادلب مانند کسانی هستند که طی ۸ سال در تاریکی دویده اند و حاصلی جز پاره شدن کفش هایشان نصیبشان نشده است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار