برخی کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند؛

وقتی حملات انصارالله نشانه جدی نبودشان در صلح است، حملات سعودی‌ها نشانه چیست؟

عملیات «توازن بازدارندگی سوم» یمنی‌ها واکنش و خوشحالی بسیاری از کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت.

وقتی حملات انصارالله نشانه جدی نبودشان در صلح است، حملات سعودی‌ها نشانه چیست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سخنان یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره انفجار‌های پنجشنبه گذشته در شهر صنعتی ینبع که از آن‌ها با عنوان «عملیات توازن بازدارندگی سوم» یاد کرد، این عملیات را ضربه راهبردی دردناک به آمریکا و پیروزی محور مقاومت در سراسر منطقه توصیف کردند.

یک کاربر نوشت: «نیرو‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن در عملیاتی منحصر به فرد هشت مکان را در عمق شهر صنعتی عربستان در ینبع هدف قرار دادند. بنابر اعلام منابع نظامی صنعا، پایانه صادرات نفت، پالایشگاه آرامکو که روزانه تقریبا دو میلیون و پانصد هزار بشکه نفت تولید می‌کند، کارخانه تولید گاز طبیعی و بندر ینبع که روزانه ظرفیت صادرات سه میلیون بشکه نفت و نیز صادرات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را دارد از جمله این مکان‌ها هستند. به گفته این منابع، خسارت‌های سنگین و جدی به عربستان وارد شده است، اما این کشور طبق معمول از اعتراف به این خسارت‌ها خودداری می‌کند. مقامات عربستان ده‌ها فعال را وادار کردند تصاویر انفجار‌ها را در ینبع (که بیش از نیم ساعت ادامه داشت) از حساب‌های کاربری‌شان حذف کنند. مقامات عربستان تهدید کردند درصورت حذف نکردن ویدئو‌ها مجازات می‌شوند.»

کاربر دیگری با انتشار بخش‌هایی از سخنان سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره عملیات «توازن بازدارندگی سوم» که از شبکه المسیره پخش شد، نوشت: «به زودی شاهد مرحله چهارم و پنجم از توازن بازدارندگی خواهیم بود.»

کاربری هم نوشت: «در شرایطی که بن سلمان از عهده سازمان‌دهی مسابقات شترسواری به خوبی بر نمی‌آید‏، یمنی‌ها موفق می‌شوند پرواز گروهی همزمان ۱۲ پهپاد، دو موشک بالدار و یک موشک بالستیک را اجرا کنند و بدون آسیب دیدن در برابر رادار‌های پدافند هوایی آمریکا به هدف در ینبع اصابت کنند.»

کاربر دیگری این گونه گمانه زنی کرد: «به نظر من در عملیات توازن بازدارندگی چهارم شخصیت‌های بلندپایه ائتلاف متجاوز هدف قرار خواهند گرفت و به حول و قوه الهی کشته خواهند شد.»

یک کاربر به نقل از عبدالملک بدرالدین، دبیرکل انصارالله یمن نوشت: «پشیمان خواهند شد... منظورم آل سعود است»

کاربر دیگری نوشت: «عملیات توازن بازدارندگی سوم که ینبع را در غرب عربستان هدف قرار داد، ضربه راهبردی دردناک به آمریکا است، زیرا این حمله پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان و تاکید بر حمایت از این کشور در برابر یمن و نیز پس از اقدام ارتش آمریکا به اعزام هزاران سرباز و افسر و استقرار سامانه‌های دفاعی به منظور دفاع از عربستان صورت گرفت.»

کاربری هم نوشت: «بیایید پیروزی‌های امروز را جشن بگیریم. بیایید برای بزرگمردان انصارالله پیام تبریک بفرستیم، زیرا این پیروزی‌ها به نفع محور مقاومت در سراسر منطقه است.»

کاربری هم با تمسخر نوشت: «وزیر خارجه آل سعود گفت: حملات به اصطلاح حوثی‌ها به عربستان، نشانه جدی نبودن آنان در صلح است. انگار حملات هوایی به یمن که در آن‌ها کودکان و زنان هدف قرار می‌گیرند، نشانه عشق و الفت است.»

دیروز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام عملیاتی در عمق خاک سعودی خبر داد و آن را «توازن بازدارندگی سوم» نامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
رژیم ال یهود فقط مثل اربابش زبان زور میفه مدو بس .بخدا قسم اگه انصار الله پشت سرهم شهرهارو ازاد کنه.درچند روز صلح برقرار میشه
آخرین اخبار