انتقاد تولیت آستان قدس از سوءاستفاده‌گران سلامت مردم / تابع وزارت بهداشت هستیم‌

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با وزیر بهداشت نیز دو شب قبل تلفنی صحبت کرده و نامه‌نگاری با رئیس علوم پزشکی مشهد نیز صورت گرفته است؛ تابع وزارت بهداشت هستیم و در این حوزه نظر و دخالتی نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در حاشیه آیین رونمایی از دانش فنی و تولید فیلم‌های چندلایه فرآورده‌های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی تولید داخل شرکت داروسازی ثامن گفت: در حوزه حرم منور رضوی در زمینه مقابله با ویروس کرونا تابع وزارت بهداشت هستیم.

او ادامه داد: با وزیر بهداشت نیز دو شب قبل تلفنی صحبت کرده و نامه‌نگاری با رئیس علوم پزشکی مشهد نیز صورت گرفته است؛ تابع وزارت بهداشت هستیم و در این حوزه نظر و دخالتی نداریم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همچنین فعالان حوزه سلامت آستان قدس رضوی مانند شرکت داروسازی ثامن نیز باید فعالیت‌های خود را در این حوزه افزایش دهند.

حجت الاسلام مروی با انتقاد از فعالیت برخی سوء استفاده‌گر، افزود: به فعالان حوزه سلامت آستان قدس رضوی عنوان شده در صورتی که امکانات را در اختیار دارند در حوزه تولید محصولاتی مانند ضدعفونی‌کننده به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته باشند و آن را به صورت رایگان در اختیار مراکز عمومی و حسینیه‌ها قرار دهند تا سوءاستفاده‌گران نتوانند از این مسئله به منظور منافع مادی خود عمل کنند.
 
او ادامه داد: معیار قدرت و برتری کشورها پیش از این در تعداد کشتارها، مردان جنگی و معیارهای این چنینی بود اما اسلام این معیارها را از بین برد و به جای آن شاخص های والاتری را برای برتری به وجود آورد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از این شاخص علم و دانش است و مسلما کسی که علم و دانش دارد با کسی که سواد ندارد برابر نیست.

حجت‌الاسلام مروی افزود: شرکت های خصوصی عموماً فقط به دنبال درآمد هستند اما در آستان قدس نباید به درآمد فکر کنیم و نباید خودمان را در رقابت با شرکت های خصوصی قراردهیم اما پس از ریل گذاری و کسب موفقیت جلوی ورود شرکت‌های خصوصی را هم نمی گیریم و از همه آنها استقبال می‌کنیم.

او تصریح کرد: ما به عنوان آستان قدس باید در همه حوزه‌ها مخصوصا شرکت‌های دانش‌بنیان پیشتاز باشیم و کارهایی که در این زمینه انجام می دهیم باید ماندگار باشد و ماندگاری هرکاری منوط به علمی بودن آن است، پیشرفت های علمی در حوزه های علمی و گام نهادن در این حوزه ها یک ایده عالی و برجسته و هدفی مقدس و والاست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هدف ما صرفا کسب سود و سوداگرانه نیست، نگاه اولیه ما خدمت به جامعه و مردم است و مسئله سود در مرحله و مقام دوم قرار دارد و نیاز کشور است که ما برای ما اهمیت ویژه دارد.

حجت‌الاسلام مروی افزود: ما در شناسایی و مرتفع کردن نیاز های کشور تمام توان خود را به کار گرفته ایم اما با مشکلاتی هم روبرو هستیم از جمله مسئله کمباین برنج در اراک که برای اولین بار در ایران تولید شد و دستاورد بزرگی برای کشور محسوب می‌شود اما متاسفانه نمونه خارجی با ارز ارزان قیمت وارد کشور می‌شود و رقابت با نمونه وارداتی برای ما سخت است چون ارز برای تولید گران تر از ارز برای واردات است.


انتهای پیام//م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.