نیوزویک در گزارشی بررسی کرد؛

کرونا بر اقتصاد آمریکا چگونه تاثیر خواهد گذاشت؟

بحران این روزها که همان شیوع ویروس کرونا در جهان است به اقتصاد آمریکا ضربه سنگینی وارد کرده و تاثیرات آن در روزهای آتی بیشتر حس خواهد شد.

کرونا بر اقتصاد آمریکا چگونه تاثیر خواهد گذاشت؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیوزویک در گزارشی نوشت: کارشناسان ابراز نگرانی کرده‌اند تاثیرات ویروس کرونا می‌تواند لطمه بلند مدتی به اقتصاد آمریکا بزند.

پایگاه اینترنتی نیوزویک در تحلیلی نوشت: بحران فزاینده ویروس کرونا به اقتصاد آمریکا ضربه سنگینی وارد کرده، به بازار‌های مالی خسارت زده و موجب شده است شرکت‌های بزرگ برنامه‌های خود را لغو و محدودیت‌هایی برای کارمندانشان وضع کنند. آمازون و گوگل به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا از روز جمعه به کارمندان خود دستور داده‌اند سفر‌های غیرضروری خود را محدود کنند. این اوضاع همچنین موجب شده است تعداد زیادی از شرکت‌ها و اشخاص اعلام کنند که دیگر در رویداد‌های برنامه‌ریزی شده مانند کنفرانس توسعه دهندگان بازی در سانفرانسیسکو شرکت نخواهند کرد. رویداد‌های تجاری بین‌المللی از جمله نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو، کنفرانس اف-۸ فیسبوک، همایش جهانی تلفن همراه و نمایشگاه گردشگری آی تی بی برلین (ITB Berlin) لغو شده‌اند.

با لغو بسیاری از پرواز‌ها به کشور‌هایی که برای مهار این ویروس مبارزه می‌کنند، صنعت هوایی نیز تاثیرات مالی این بحران را احساس می‌کند.

گفته شده است بورس اوراق بهادار نیویورک در نظر دارد تالار خرید و فروش خود را به علت ترس از شیوع احتمالی این ویروس تعطیل کند. برخی از شرکت‌های وال استریت ژورنال محدودیت سفر را برای کارکنانشان اعمال و زمینه را برای دورکاری آن‌ها فراهم کرده‌اند.

نیوزویک در ادامه نوشت: این هفته شاهد ضرر‌های بی‌سابقه بازار‌های بورس آمریکا بوده‌ایم. میانگین صنعتی داو جونز روز پنجشنبه ۱۱۹۱ امتیاز کاهش داشت که بزرگترین ضرر در یک روز برای این شاخص بوده است. شاخص اس اند پی S&P ۵۰۰ نیز در طول هفته ۱۱ درصد کاهش داشت که بدترین ضرر از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ بوده است.

بازار‌های سراسر جهان نیز تحت تاثیر نگرانی از ویروس کرونا قرار گرفته‌اند. شاخص فوتسی ۱۰۰ (FTSE ۱۰۰) انگلیس در این هفته ۱۱ درصد کاهش داشت، شاخص دکس آلمان نیز ۱۲ درصد کاهش نشان داده است. نیکی ۲۲۵ ژاپن ۱۰ درصد، کاسپی کره جنوبی ۸ درصد و شاخص هَنگ سِنگ هنگ کنگ نیز ۴ درصد کاهش داشته است.

کارشناسان ابراز نگرانی کرده‌اند تاثیرات ویروس کرونا می‌تواند لطمه بلند مدتی به اقتصاد بزند.

واشنگتن پست به نقل از پنج منبع آگاه گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مقامات دولت وی درباره اقدامات متقابل مالی بحث و گفتگو کرده‌اند. دولت آمریکا به علت نحوه مدیریت با این تهدید نوظهور در این هفته به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. ترامپ و متحدانش می‌گویند این انتقادات بخشی از توطئه دموکرات‌ها برای لطمه زدن به جمهوری خواهان در انتخابات ماه نوامبر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار