خسارت ۵۶۰ میلیارد ریالی زلزله به دام‌ها و آغل‌های روستایی در قطور خوی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از وارد شدن خسارت بیش از ۵۶۰ میلیارد ریالی به دام‌ها و آغل‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده قطور خوی خبر داد.

وارد شدن خسارت بیش از ۵۶۰ میلیارد ریالی به دام‌ها و آغل‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده قطور خوی رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در جریان بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان خوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، اظهار کرد:بر اساس برآورد‌های انجام شده بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال به دام‌ها و آغل‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده بخش قطور و حومه در شهرستان خوی خسارت وارد شده است.

جلیلی  با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات زلزله‌زدگان بخش قطور خوی گفت: در زلزله اخیر به بیش از ۳۷۰۰آغل روستایی خسارت وارد شده که تعداد ۵۰۰ راس گوسفند نیز تلف شده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: کار امداد رسانی و ام‌های لاشه‌های دام‌های تلف شده از همان ساعات اولیه وقوع زلزله توسط اکیپ‌های دامپزشکی در حال انجام است و حدود ۱۱۰۰راس دام زنده نیزدر محل‌های موقت ایجاد شده نگهداری می‌شود.

او تاکید کرد: تیم‌های واکنش سریع و اکیپ‌های اعزامی توسط اداره کل دامپزشکی استان در روستا‌های زلزله زده بخش قطور حضور دارند تا با اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام جلوگیری کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: با هماهنگی‌های بعمل آمده، ایجاد آغل‌های دامی و احداث جایگاه دام روستائی برای زلزله زدگان بامشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام است.

جلیلی ادامه داد: در راستای حمایت و کمک به مردم مناطق زلزله زده در حدود ۸ تن گوشت مرغ منجمد و ۲ تن‌گوشت قرمز تاکنون به این مناطق ارسال شده است.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
دام.تلف.شده.جه.شد