پوتین: اگر قانون اساسی اصلاح شود احتمالاً بازهم رئیس جمهور شوم

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد اگر اصلاحات قانون اساسی در دادگاه قانون اساسی روسیه تصویب شود، احتمالاً او باز هم رئیس جمهور روسیه خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد اگر اصلاحات قانون اساسی در دادگاه قانون اساسی روسیه تصویب شود، احتمالاً او باز هم رئیس جمهور روسیه خواهد ماند.

از آنجا که روسیه برای اصلاحاتی در قانون اساسی آماده می‌شود، پوتین روز سه‌شنبه بار دیگر خود را به عنوان رئیس‌جمهور معرفی کرد.

او با اشاره به طرح پیشنهادی «امکان ریاست جمهوری برای هر شهروند، حتی رئیس جمهور کنونی» گفت این طرح تنها «در قواعد» امکان‌پذیر است.

برای آنکه پوتین بار دیگر بتواند به ریاست جمهوری روسیه برسد، شهروندان روسیه باید از تغییرات قانون اساسی روسیه حمایت کنند و دادگاه نیز باید این قانون که محدودیت در دفعات ریاست جمهوری وجود ندارد (وجود رئیس جمهور مادام العمر) را تصویب کند.

پوتین در ادامه گفت به سمت خود در دوره فعلی که سال ۲۰۲۴ به اتمام می‌رسد، ادامه خواهد داد.

او در ادامه گفت: «صرف نظر از تمام مسائل، ما با همکاری یکدیگر توانسته‌ایم اقدامات زیادی را برای تقویت کشورمان انجام دهیم. اطمینان دارم خیلی بهتر از این تا سال ۲۰۲۴ عمل خواهیم کرد.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار