در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جلوگیری از گسترش بیماری کرونا با استفاده از هوش مصنوعی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره امکان استفاده از هوش مصنوعی در جلوگیری از گسترش کرونا توضیح داد.

نادر نقشینه عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مسئول آزمایشگاه پایش دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این موضوع که آیا در جهان تجربه استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از بیماری‌هایی شبیه به کرونا را داشته ایم؟ بیان کرد: استفاده از کامپیوتر برای تشخیص این بیماری‌ها سابقه قدیمی دارد ولی وقتی درباره هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم یعنی دیتا، هوش مصنوعی در این زمینه احتیاج به اطلاعات دارد  ولی چون کرونا ویروسی جدید است و مقالاتی درباره آن وجود ندارد نمی‌توانیم به طور کامل از هوش مصنوعی برای آن استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: تولید روزانه بیش از ۱۰ هزار محلول ضدعفونی در پارک علم و فناوری فارس


این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: چینی‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا از داده‌های خود در بخش هوش مصنوعی استفاده کرده اند در واقع  استفاده از هوش مصنوعی در این زمینه بستگی به میزان دسترسی ما به اطلاعات دارد تا بتوانیم شروع به کار روی الگوریتم‌ها کنیم.

نقشینه افزود: به عنوان مثال فرض کنیم یک مریض دارید که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است و باید بتوانید تمام افرادی که با او در ارتباط بوده اند را تشخیص بدهید. این فرد ممکن است چند بار برای طی مسیر سوار ماشین شده باشد، هوش مصنوعی می‌تواند تمام این افراد که فرد با آن‌ها در ارتباط بوده را تشخیص دهد. البته به شرطی که زیر ساخت لازم فراهم باشد و اطلاعات تشخیص بیماری را داشته باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار