تاسیس اولین شرکت خدمت رسانی عملیات حفاری در کشور

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت برای اولین بار عملیان حفاری را برای خدمت رسانی در کشور انجام داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اشکان اکبری، عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: تاسیس این شرکت دانش بنیان بر مبنای بهینه سازی پارامتر‌ها و عملیات حفاری است.

او افزود: تنها دلیل تاسیس این شرکت بر مبنای این بود که عملیات حفاری هزینه و زمان زیادی را صرف می‌کند. بر همین مبنا ما از سال ۹۴ تصمیم گرفتیم که بر حوزه ذخیره سازی شرکتی را به تاسیس برسانیم تا بتوانیم در آینده کمکی به عملیات حفاری کنیم.

کیوان کهزادی، رئیس هیئت مدیره این شرکت گفت: مفهوم حفاری به این معناست که ما از سطح زمین حفاری کنیم تا برسیم به یک عمق خاصی که در آن مخزن نفتی وجود دارد.

او افزود: این مستلزم صرف یک زمانی است. برای اینکه یه مته بتواند حفاری کند؛ ۳ پارامتر اصلی برای اعمال آن از قبیل سرعت دور چرخش سرمته ؛ وزنی که اعمال می‌شود روی سرمته که می‌تواند یک ، ۲ یا نیم تن باشد و سرعت پمپاژ گل که از درون لوله‌ها جاری می‌شود و نهایتا درون سرمته به بالا می‌آید، ضروری است.

کهزادی تصریح کرد: این ۳ عامل تعیین کننده سرعت نرخ نفوذ مته در سنگ است. کاری که ما انجام دادیم این است که کد‌های ریاضیاتی که در نرم افزار نوشته شده و به شدت کد‌های پیچیده‌ای هستند داده‌ها را تحلیل می‌کنند و نهایتا این ۳ پارامتر را بجای انسان مدیریت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: واقعیت مجازی چیست و چطور اختراع شد؟


او گفت: در واقع این شرکت اطلاعات و یا نرم افزار را به کارفرما می‌فروشد. نرم افزار تولید شده از سوی این شرکت باعث شده تا حداقل ۲۰ و حداکثر ۷۰ درصد در زمان و هزینه عملیاتی حفر و گاز صرفه جویی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار