به دنبال شیوع ویروس کرونا، وزارت خارجه آمریکا به تمامی کارمندان خود در سفارت این کشور در بغداد و اربیل دستور ترک عراق را داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بغداد الیوم، سفارت آمریکا در بغداد امروز (جمعه) در بیانیه‌ای تاکید کرد که وزارت خارجه این کشور دستور داده است تمامی کارمندان آمریکایی در بغداد و اربیل، کشور عراق را ترک کنند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به مجموعه‌ای از شرایط امنیتی و محدود شدن شرایط سفر به دنبال شیوع ویروس کووید ۱۹ وزارت خارجه دستور داده است کارمندانی که در سفارت این کشور در بغداد، مرکز حمایت دیپلماسی بغداد و کنسولگری آمریکا در اربیل فعالیت می‌کنند از کشور عراق خارج شوند.

همچنین در این بیانیه آمده است که خدمات صدور ویزا در بغداد و اربیل همچنان در حالت تعلیق است و دولت آمریکا در ارائه خدمات فوق العاده به شهروندان خود در خاک عراق قدرت کمی دارد.

وزارت خارجه آمریکا در شهروندان خود در خاک عراق خواست هر چه سریعتر با پرواز‌های تجاری این کشور را ترک کنند.

سفارت آمریکا که در منطقه سبز بغداد است پس از تظاهرات پاییز سال گذشته که به تعطیلی این سفارت پس حمله وقیحانه آمریکا به نیرو‌های مقاومت صورت گرفت بار‌ها اطراف این سفارت از سوی طرف‌های نامعلوم مورد حملات راکتی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار