احداث و ترمیم سیل بند‌های رودخانه کرخه ادامه دارد

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دشت آزادگان از ادامه عملیات احداث و ترمیم سیل بند‌های رودخانه کرخه در این شهرستان خبر داد.

سعید عوده زاده معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به افزایش آورد آب از بالادست سد‌ها در استان خوزستان از جمله سد کرخه و افزایش دبی رودخانه، عملیات احداث و ترمیم سیل بند‌ها در این شهرستان با هدف جلوگیری از ورود آب به روستا‌ها و مناطق حاشیه رودخانه از روز‌های گذشته آغاز گردید.

او افزود: به همین منظور، بازدید‌های مستمر و روزانه از نحوه ترمیم و احداث سیل بند‌های رودخانه کرخه در این شهرستان بخصوص مناطق فرسایشی و پرتگاهی که با احداث یک دایک دوم حفاظتی به عرض بیش از ۴ متر به صورت کمانی پشت سیل بند قدیمی به عنوان نگهدارنده فرآیند پشتیبانی را انجام می‌دهد، صورت می‌گیرد.

عوده زاده اظهار داشت: عملیات احداث و ترمیم سیل بند‌ها در مناطقی از جمله؛ جرگه سید علی، ابوحمیظه، شفر هوفل، علی آباد هوفل، پشت بیمارستان صحرایی شاخه سابله همچنان ادامه دارد و روز‌های آتی به پایان خواهد رسید.

سیلابی که ابتدای فروردین ماه پارسال استان های خوزستان، گلستان و لرستان را فراگرفت، سبب آبگرفتگی روستاها و از بین رفتن اراضی کشاورزی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.