جابجایی ۱۱۲ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در ۸ روز نخست امسال، ۱۱۲ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) بارگیری شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در ۸ روزه نخست سال جاری ۱۱۲ هزار تن کالای اساسی شامل سویا، گندم، جو، ذرت، خوراک دام و کود شیمیایی از بندر امام خمینی (ره) جابجا شده که این میزان جابجایی کالا، رشد ۳۹۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه استان خوزستان رتبه دوم کشور در جابجایی کالا  را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: پارسال، ۴۲ میلیون تنی کالا از استان به سایر نقاط کشور جابجا شد که در مقایسه با سال ۹۷ نشان دهنده رشد ۱۱.۲ درصدی است.

بهرامی نیا تصریح کرد: سال ۹۸ بیش از ۲ میلیون و ۱۹۰ سفر کامیون به خوزستان ثبت شد که در مقایسه با سال قبل خود رشد ۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به سهم ۹ درصدی خوزستان از کل کشور در جابجایی کالا طی سال گذشته بیان داشت: سهم استان از کل کشور در سفر کامیون طی مدت یاد شده نیز ۷.۱ درصد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: سال گذشته از کل تناژ، ۱۳ میلیون و ۳۱۴ هزار تن کالای اساسی جابجا شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۱۵ درصدی داشت.

او افزود: با توجه به محدودیت تردد کامیون‌ها در نوروز سال‌های گذشته و اجازه تردد آن‌ها در نوروز امسال، شاهد حضور چشمگیر رانندگان به بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری کالا‌های اساسی از این بندر به سایر نقاط کشور هستیم.

بهرامی نیا با تأکید بر اینکه تمامی نکات بهداشتی در بارگیری کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) رعایت می‌شود، اظهار کرد: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در پایانه‌های حمل بار از جمله؛ پایانه بندر امام خمینی (ره) اقدامات لازم در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح به صورت مستمر در طول شبانه روز در حال انجام است. ​

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.