راه‌اندازی دستگاه تست کرونا در لارستان/آلوده بودن تخم مرغ‌های تولیدی شایعه است

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از راه‌اندازی دستگاه تست کرونا در این شهرستان با حمایت خیرین خبر داد و گفت: دستگاه‌های مورد نظر خریداری شده و بزودی راه اندازی می‌شود.

محمدحسین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در سخنانی پیرامون راه اندازی دستگاه تست کرونا در لارستان با توجه به حمایت خیرین، گفت: دستگاه‌های مورد نظر خریداری شده و شرکت راه انداز آن قول داده پس از تعطیلات آن را در لار راه اندازی کند.

او گفت: دو نوع دستگاه یکی کیفی و یکی کمی که با مشارکت مجمع خیرین هزینه آن پرداخت و خریداری شد. البته با دستگاه تشخیص کرونا کار‌های زیادی میتوان انجام داد و در واقع یکی از آن سنجش تشخیص تست کرونا در شهرستان خواهد بود. البته از این دستگاه برای انجام آزمایش ازدواج یا تشخیص بیماری هپاتیت و کار‌های دیگر نیز میتوان بهره برد.

او در خصوص انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشکده علوم پزشکی پیرامون ویروس کرونا و گماردن افراد به جستجو در این خصوص، گفت: در وزارتخانه بهداشت و درمان تیم‌های تحقیقاتی برای این بیماری در حال فعالیت هستند و زیر نظر سازمان بهداشت جهانی کار میکنند و ترکیب دارو‌های مختلف را مورد سنجش قرار می‌دهند.

کریمی عنوان کرد: در واقع اینگونه نیست که هر دانشکده‌ای برای خود تحقیقاتی صورت دهد. اطلاعات مختلف در این مورد کنار هم قرار میگیرد تا تحقیق جامعی به دست بیاید و نتیجه حاصل شود. اگر یک کشور دچار موفقیت شود در واقع تمام دنیا موفق بوده است و همه باید کمک کینم. مواردی که عنوان می‌شود در مکان‌های مختلف دارویی کشف شده است تماما در حد صحبت است و هنوز موردی قطعی یافت نشده است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز به مطالب قابل تاملی در خصوص مبتلایان اشاره کرد و افزود: ۵ مورد جدید همه از لار بوده اند که ۳ نفر آن‌ها از یک خانواده بوده اند.

او در خصوص مصرف متانول در فارس و اینکه آیا در لارستان نیز چنین مواردی مشاهده شده و یا خیر گفت: خوشبختانه در خصوص مصرف الکل در لارستان هیچ‌گونه موردی نداشته ایم، اما در استان فارس دو برابر فوتی‌های کرونا فوتی برای مصرف متانول داشته ایم.

کریمی پیرامون آلوده بودن تخم مرغ‌های تولیدی یکی از شهرستان‌های مجاور نیز اظهار داشت: معاونت دارو و غذایی دانشکده‌ها بر پرسنل و مواد غذایی شهرستان‌ها نظارت دارند و اینکه گفته شده کارشناسان برخی از شرکت‌ها که به کرونا مبتلا بوده اند اقدام به پخش مواد غذایی شرکت در لار کرده آن به صورت شایعه بوده است. کما اینکه در مورد تخم مرغ‌های توزیع شده در لار این شایعه صورت گرفته بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در مورد رسیدگی به بیماران غیر کرونایی که ترسی شاید در مردم ایجاد شده باشد که به آن‌ها رسیده نشود، گفت: ما از ابتدا برای خدمات عادی بیمارستان و بخش پشتیبانی آن پیش بینی لازم را انجام دادیم تا مشکلی برای سایر بخش‌های بالینی ما به وجود نیاید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.