میشوستین: کرونا هنوز در روسیه به اوج نرسیده است

نخست وزیر روسیه امروز جمعه اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در روسیه می‌تواند به سناریوی ترسناکی تبدیل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه امروز جمعه اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در روسیه می‌تواند به سناریوی ترسناکی تبدیل شود. این بیماری هنوز در روسیه به اوج خود نرسیده است.

او گفت: واضح است که هنوز از اوج شیوع عبور نکرده ایم و ما به سادگی نمی‌توانیم شرایطی را که به سخت‌ترین سناریو منجر می‌شود، کنترل کنیم.

پیش از این مجلس دومای روسیه قوانین جدید مقابله با شیوع ویروس کرونا را با اکثریت آرا تصویب کرد.

گسترش اختیارات دولت در شرایط شیوع ویروس کرونا، اعطای حق اعلام وضعیت اضطراری به دولت و افزایش جریمه و مسئولیت کیفری به دلیل نقض مقررات انزوای خانگی یا قرنطینه، از مهمترین بند‌های قانون مصوب مجلس دومای روسیه است.

میشوستین اقدامات پیشگیرانه بیشتر پیش از رسیدن به اوج گسترش کرونا در روسیه را هدف اصلی دولت عنوان کرد.

ویروس کرونا در روسیه هنوز به اوج خود نرسیده است. طبق گزارش‌ها تاکنون ۴ هزار و ۱۴۹ تن در این کشور به کرونا مبتلا شده اند. همچنین این ویروس تاکنون جان ۳۴ تن را در روسیه گرفته است.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شده و در حال حاضر به ۲۰۴ کشور و منطقه در جهان سرایت پیدا کرده است.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا به یک میلیون و ۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر رسیده که ۵۳ هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار