نیویورک تایمز در گزارشی بررسی کرد؛

چرا شیوع کرونا در آمریکا تا این حد بحرانی شد؟

نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی دلیل بحرانی شدن اوضاع در آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک تایمز یکی از دلایل اصلی تعداد بالای فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا را انفعال دونالد ترامپ دانست و نوشت: شواهد و مدارک مفصلی (از جمله سخنان خود ترامپ) هست که نشان می‌دهد او توصیه دانشمندان، کارشناسان بهداشتی، و حتی بعضی از مشاوران خودش را رد کرده است.

این روزنامه در گزارشی نوشت: آمریکا و کره جنوبی، هر دو، نخستین موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را حدود ۲۰ ژانویه گزارش دادند. به نظر می‌رسید شمار مبتلایان و قربانیان کره جنوبی در اوایل ماه مارس اندکی بیشتر از آمریکا باشد، اما پس از آن شاهد روند‌های کاملاً متفاوتی در دو کشور بودیم.کره جنوبی از همان ابتدا ویروس را خیلی جدی گرفت، در سطح گسترده از مردم آزمایش گرفت و افرادی را که با مبتلایان در تماس بودند شناسایی و قرنطینه کرد. نتایج این تلاش‌ها چشمگیر بود: تاکنون تنها حدود ۲۲۰ نفر در این کشور جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند و حتی یک روز هم تعداد تلفات آن‌ها از ۱۲ نفر فراتر نرفته است.

مسلماً اوضاع در آمریکا کاملاً متفاوت بوده است. از اوایل هفته گذشته هزاران آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند و آمریکا هم اکنون بیشترین شمار تلفات را نسبت به هر کشور دیگری در جهان دارد. در مجموع ۲۲ هزار آمریکایی تاکنون قربانی این بیماری شده‌اند.


بیشتر بخوانید: ترامپ درباره شیوع کرونا در آمریکا چندین اخطاریه دریافت کرده بود


اما چطور این اتفاق افتاد؟
اینکه ویروس چنین تلفات متفاوتی در کشور‌های مختلف بر جای گذاشته است، دلایل متعددی دارد. اما یکی از دلایل این موارد فوت زیاد در آمریکا، مسلماً رئیس جمهور ترامپ است. نیویورک تایمز آخر هفته (میلادی) گزارشی مفصلی درباره هشدار‌های متعددی که از اواخر ماه ژانویه تا فوریه و بخش عمده ماه مارس درباره شدت احتمالی ویروس و لزوم اقدام دریافت کرده بود، منتشر کرد.

اواخر ماه ژانویه، بسیاری از مقامات -از جمله الکس ایزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا و پیتر ناوارو، مشارو تجاری ترامپ- به وی گفتند که اگر کشور به شیوع ویروس پاسخ ندهد، احتمالاً آسیب شدیدی را متحمل خواهد شد. مقامات دولت ترامپ ۲۱ فوریه نشست برگزار کردند و به بحث درباره لزوم تعطیلی مدارس، لغو همایش‌های بزرگ و اقدامات دیگر پرداختند. ۲۵ فوریه یکی از کارشناسان بلندپایه بهداشتی دولت تا جایی پیش رفت که هشدار عمومی داد, اما به خاطر این هشدار، کنار گذاشته شد.

بر اساس گزارش نیویویورک تایمز، هر بار پاسخ ترامپ این بود: «نترسید.»

اکنون او هر روز نشست خبری برگزار می‌کند و با ادعای اینکه در تمام این مدت می‌دانست این مشکلی جدی است، سعی می‌کند تاریخ را بازنویسی کند. اما شواهد و مدارک مفصلی (از جمله سخنان خود او) هست که نشان می‌دهد او انفعال را به وارد عمل شدن ترجیح داد، توصیه دانشمندان، کارشناسان بهداشتی، و حتی بعضی از مشاوران خودش را رد کرد.

صد‌ها آمریکایی دیگر ممکن است امروز بر اثر این ویروس جان خود را از دست بدهند. مسئولیت عمده این تلفات بر گردن رئیس جمهور ترامپ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
حالا معلوم شد که قدرت آمریکا پوشالی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
وقتی 50 درصد اخبار سایت ها روزنامه ها و تلویزیون میشه اخبار مربوط به آمریکا بنظرتون ما باید چکار کنیم ایران را با فقط آمریکا مقایسه کنیم یا با تمام کشورهای جهان
مثلا چرا 50 درصد اخبار نشه اندونزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
جن و انس و امریکا اینبار علیه آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
چاووش
۰۹:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
مراتب صرفا جهت اطلاع امریکاپرستان داخلی ایران
-
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
منظور همین هم بوده!
آخرین اخبار