پلمب ۳۳ واحد صنفی در زرند

در بازدید مسئولان شهرستان زرند از واحد های صنفی برای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند ۳۳واحد صنفی متخلف پلمب و ۲نفر هم بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جمعی از مسئولین اجرایی ستاد مبارزه با کرونا شهرستان زرند برای نظارت بر رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید کردند.

طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی واحد‌های صنفی کم خطر مشروط به ثبت نام در سامانه سلامت و درج کد مربوطه در محل کارشان است.

البته همه این کارا در واقع برای رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند در این واحد‌های صنفی است .

در این بازدید به دستور حجت الاسلام  بلوچ زاده دستور تعطیلی برخی محل‌های کسب متخلف را صادر وبار دیگر توصیه‌های لازم از سوی کارشناسان بهداشتی این شهرستان ارائه شد تا رفتار‌های پیشگیرانه با دقت بیشتری انجام گیرد در این بازدید ۳۳واحد صنفی متخلف پلمب و ۲نفر هم بازداشت شدند.

دادستان زرند هشدار داد: هیچکس نباید در شرایط کرونایی برخورد عادی داشته باشد، چون خطر همچنان به صورت جدی وجود دارد و تا کنترل کامل همه دستگاه‌ها و شهروندان باید همکاری کنند.

این مقام قضایی با بیان اینکه مراقبت و محافظت از جان مردم مهمترین مصداق صیانت از حقوق عامه بوده و شهروندان در هر شرایطی مکلف به رعایت الزامات قانونی در این زمینه هستند.

این مقام قضایی گفت : هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی به تشخیص کارشناسان بهداشت قابل تعقیب قضایی است و دادستانی از اجرای کامل این طرح حمایت می‌کند لذا آندسته از افرادی که توجهی به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ندارند با تشکیل پرونده قضایی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی، با برخورد قانونی مواجه می‌شوند و واحد صنفی مربوطه برای مدت طولانی پلمب می‌شود.

ماشاالله عربپور رئیس مرکز بهداشت زرند هم با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند همزمان با سراسر کشور در شهرستان زرندآغاز شد، افزود در این طرح فعالیت مشاغل کم خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شده است. بنا بر این شروع فعالیت مجدد برخی صنوف و فعالیت گسترده‌تر ادارات باعث افزایش تردد در شهر شده، اما همچنان مهمترین راهکار ستاد ملی کرونا برای مهار این بیماری در خانه ماندن است

رئیس مرکز بهداشت زرند اظهار کرد: اصنافی که فعالیت آن‌ها در زمان اجرای طرح مستثنی شده، ملزم به رعایت و اجرای پروتکل بهداشتی و ثبت نام در سامانه سلامت و دریافت کد بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی بوده و در غیر این‌صورت از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری و پلمب می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار