سلطانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

انباشت دام در واحد‌های دامداری؛ قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوسفندی ۸۵ هزار تومان

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: هم اکنون تعداد زیادی دام در واحد‌های دامداری به سبب نبود تقاضا انباشت شده است.

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه انباشت دام در واحد‌های دامداری همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی دام در واحد‌های دامداری به سبب نبود تقاضا انباشت شده که این امر چالش‌های متعددی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام قرار بود هر کیلو دام زنده را با نرخ ۲۷ هزار تومان از دامداران خریداری کند، اما هم اکنون نحوه خرید خود را تغییر دادند و حاضرند گوشت را از تولیدکنندگان خریداری کنند، در حالیکه این امر نیاز به ساز و کار دارد.

سلطانی ادامه داد: با وجود آنکه فروش گوشت به پشتیبانی امور دام مستلزم انعقاد قرارداد با کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی است، به همین خاطر این موضوع امری ساده نیست و دامداران تنها به فروش دام زنده راغب هستند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران از استمرار زیان دامداران طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: اگر پشتیبانی امور دام با نرخ ۲۷ هزار تومان اقدام به خرید دام زنده از دامداران کند، تولیدکنندگان با خیالی آسوده برای دوره‌های بعد می‌توانند دام پروار بریزند، در غیر این صورت صنعت با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

وی متوسط قیمت هر کیلو دام سنگین را ۲۴ هزار تا ۲۵ هزار تومان و دام سبک ۳۵ هزار تا ۳۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بنابر قیمت دام زنده، گوشت گوساله نباید بالاتر از ۶۰ تا ۶۵ هزار و گوشت گوسفند ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان فروخته شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه عرضه گوشت با نرخ بالاتر در خرده فروشی‌ها ارتباطی به تولیدکنندگان ندارد، افزود: وجود حلقه‌های متعدد واسط و دلال از دامداری تا خرده فروشی عامل اصلی اختلاف قیمت و اجحاف در حق مصرف کننده به شمار می‌رود.

تاخیر چندماهه کارخانه‌های لبنی در پرداخت مطالبات/ قیمت تمام شده شیرخام ۲ هزار و ۸۸۰ تومان است

سلطانی قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را ۲ هزار و ۸۸۰ تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که کارخانه‌های لبنی در استان‌های مختلف هر کیلو شیر خام را با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: گسترش ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید خانوار موجب شده کارخانه‌های لبنی شیرخام را با نرخ پایین خریداری و وجه آن را با تاخیر ۳ تا ۴ ماهه پرداخت کند، در حالیکه پس از خرید شیر خام اقدام به استحصال خامه و تولید شیرخشک ‌می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه ارزون ندن انشالله همه شون مريض بشن و تلف بشن
آخرین اخبار