تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی در فارس

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: تاسیس صندوق‌های جدید حمایت از توسعه منابع طبیعی در شهرستان‌های استان فارس برای حمایت بیشتر از صندوق استانی در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری در جلسه مشترک با سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق، مدیران کل منابع طبیعی، نمایندگان و مدیران عامل صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه منابع طبیعی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه تاسیس صندوق‌های جدید حمایت از توسعه منابع طبیعی در شهرستان‌ها برای حمایت بیشتر از صندوق استانی در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با افزایش و جذب سرمایه اصلی این صندوق‌ها و نیز جلب اعتماد عمومی بهره برداران شاهد ارتقای صندوق فارس در کشور باشیم.

او با اشاره به رویکرد‌های جدید سازمان و اهمیت تشکیل و تقویت صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی در سال ۹۹ اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب در توسعه همه‌جانبه این بخش و بهره برداری صحیح از عرصه‌های منابع طبیعی امری بسیار ضروری و مورد نظر است.

منتصری ادامه داد: اقتصادی کردن بهره برداری از گیاهان دارویی در این استان از جمله فعالیت‌هایی است که نقش بسیار مهمی در حمایت و توسعه سرمایه‌های این صندوق به ویژه جذب منابع مالی بهره‌برداران دارد.

او با اشاره به اجرای طرح‌های منابع طبیعی با کمک سرمایه‌های مالی این صندوق عنوان کرد: افزایش مشارکت‌ها بویژه مشارکت بهره‌برداران و روستاییان و نیز تقویت بنیه مالی آنان از محل این صندوق سبب توسعه بیش از پیش آن خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس با اشاره به اعطای تسهیلات و یارانه به بهره برداران تعاونی‌ها گفت: فرایند تامین مالی از طریق منابع مالی صندوق باید بصورت اعتبارات فنی واعتباری و با نظارت منابع طبیعی در اختیار اعضاء و بهره برداران قرار گیرد تا بتوان به رشد سرمایه‌های این صندوق کمک کرد.

منتصری با اشاره به فعالیت بیش از پیش صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در زمینه احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح از این منابع خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌های بیشتر با جلب اعتماد عمومی نقش چشمگیری در ارتقاء وضعیت این صندوق دارد.

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی فارس و معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای جذب بیشتر سرمایه‌های صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی فارس اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹ تعاونی فراگیر در استان تشکیل شده که هفت هزار نفر عضو این تعاونی‌ها شده‌اند که در مجموع نیز ۶۷ هزار بهره بردار را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار