چهره مثبت کرونا و درس‌های این دوران

یک روانشناس گفت: کرونا سبب شد تا نعمت‌هایی که داشتیم و به خاطر مشغله‌های زندگی فراموش کرده بودیم را دوباره به یاد بیاوریم.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، زهره عابدینی کارشناس ارشد روان شناسی اظهار کرد: با همه گیری ویروس کرونا در جهان پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش سلامت به قهرمانان مبارزه با ویروس کرونا تبدیل شده اند. افرادی که در مبارزه با ویروس جدید کرونا (کووید-۱۹) با فداکاری بسیار و دوری از خانواده، زندگی خصوصی خود را فدای سلامتی افراد مبتلا به بیماری کرده اند.

او افزود: این بحران یک تحول در شناخت انسان از رفتارها و علایقش ایجاد کرد. برخی افراد  از خود گذشتگی کرده و به دیگران در شرایط سخت و بحرانی کمک خواهند کرد.  چنین افراد دلسوزی هر کاری که از آنها برآید برای دیگران انجام می دهند.

این روانشناس ادامه داد: اما برخی دیگر هستند که از این بحران، برای منافع شخصی خود  استفاده می‌کنند. حتی سعی می‌کنند از این بحران جهانی با کلاهبرداری از دیگران سود ببرند و به آنها رحم نکنند.

او گفت: اگرچه همه‌گیری ویروس کرونا در بسیاری از سطوح به ویژه برای کسانی که خود یا عزیزانشان به شدت بیمار می‌شوند وحشتناک است، اما عواقب ناخواسته مثبتی نیز از این بیماری به وجود آمده است. کرونا سبب شد تا نعمت‌هایی که داشتیم و به خاطر مشغله‌های زندگی فراموش کرده بودیم را دوباره به یاد بیاوریم.

عابدینی ادامه داد: کیفیت آب و هوا در سراسر جهان بسیار بهبود یافته است. زندگی به حیات وحش در بسیاری از مناطق بازگشته است. مردم  یاد می‌گیرند از عزیزان خود قدردانی کرده،  با آنها و دیگران ارتباط عمیق تری برقرار کنند.

او در پایان گفت: اگرچه ممکن است با تولید واکسن یا داروی مؤثر علیه ویروس کرونای جدید این التهاب فروکش کند اما بشر درس بزرگی گرفت و آن این بود که به راحتی ممکن است از تمام امتیازاتی که دارد جدا شود و فقط یک نگرانی داشته باشد که آن هم حفظ سلامتی است.


بیشتر بخوانید:

چگونه کرونا را از آنفلوانزا تشخیص بدهیم؟

جهش ساختاری ویروس آنفلوانزا هر ۸ تا ۱۰ سال یک‌بار

آیا افرادی که اخیرا آنفلوانزا داشته اند، کرونا می‌گیرند؟

چگونه کرونا را از آنفلوانزا و سرماخوردگی تشخیص دهیم؟

علائم آنفلوانزا و روش‌های پیشگیری و درمان آن را بشناسید + فیلم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار