در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه خواجه نصیر افزایش نمی‌یابد

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر گفت: به جهت مسئولیت‌های این دانشگاه، تصمیمی برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی نداریم.

عبدالمجید خشنود، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی هوا فضا و معاون فرهنگی و دانشجویی خواجه نصیر الدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه  دانشگاهی گروه  علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه گفت: در مورد بازگشایی خوابگاه‌ها در حال بررسی هستیم و هنوز تصمیم جدی نگرفته ایم. هفته گذشته در خصوص شرایط حضور دانشجویان مقطع دکتری تصمیم گیری شد و در حال حاضر به غیر از خوابگاه دانشجویان بین الملل، خوابگاه‌های دیگر بسته هستند.

او افزود: امیدوارم این هفته بتوانیم تصمیم جدی برای بازگشایی خوابگاه‌ها داشته باشیم، هرچند اولویت ما دانشجویان مقطع دکتری هستند.

خشنود درباره اجاره بهای خوابگاه‌ها مطرح کرد: آن قسمت از اجاره بهای خوابگاه‌ها که مربوط به صندوق رفاه است تصمیم گیری هم با همین صندوق است که با دانشجویان چه شرایطی بگذارند. در مورد خوابگاه‌های خود گردان هم از همان اسفند ۹۸ تصمیم گرفتیم که اگر دانشجویان در خوابگاه حضور نداشتند؛ اجاره بهایشان حساب نشود و به حساب دانشجویان بازگردانده و در سامانه رفاهی دانشگاه ثبت شود.

خوابگاه ها در زمان امتحانات  بازگشایی می شوند؟

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به اختصاص خوابگاه به دانشجویان در زمان امتحانات اظهار کرد: طبق اعلامی که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت انجام شد، امتحانات دانشجویان به تیر موکول می‌شود و معاون آموزشی دانشگاه تاریخ دقیق آن را اعلام خواهد کرد، اما به مدت ۲ الی ۳ هفته امتحانات به تعویق خواهند افتاد. شرایط و آمادگی‌های لازم را داریم تا امتحانات به صورت حضوری برگزار شوند و تا زمان امتحانات به خوابگاه‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

خشنود درباره اقدامات انجام شده برای ضدعفونی کردن خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: زمانی که خوابگاه‌ها تخلیه شدند اقداماتی را برای ضدعفونی انجام داده ایم؛ اکنون منتظر تصمیم گیری کلی هستیم تا بتوانیم وسایل دیگر خوابگاه را مجدد ضدعفونی کنیم و تمامی این‌ها بستگی به پروتکل‌های بهداشتی دارد. همه معاونان دانشگاه‌ها در جلسات ایجاد شده شرایطی را برای بازگشایی خوابگاه‌ها دادند که در صورت محقق شدن آن شرایط، موافق بازگشایی خوابگاه‌ها هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره شرایط بازگشایی خوابگاه‌ها تصریح کرد: شرایطی از قبیل ضدعفونی کردن خوابگاه ها، تعداد نفرات در اتاق و ... باید تضمین شوند تا خوابگاه‌های دانشجویی باز شوند. در حال بررسی هستیم تا با همان تعداد دانشجویان قبلی خوابگاه‌ها بازگشایی نشوند و به صورت پلکانی تعداد اتاق‌ها را افزایش دهیم.

خشنود ادامه داد: اگر با همین شرایط ادامه دهیم تعداد خوابگاه‌ها را افزایش می‌دهیم، اما اگر شرایط به حالت اولیه برگردد، قطعا بازگشایی خوابگاه‌ها با همان ظرفیت قبلی کار مناسبی نخواهد بود.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی اظهار کرد: در حال حاضر به جهت مسئولیت‌های دانشگاه، تصمیمی برای افزایش تعداد خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی نداریم و تنها دانشجویان مقطع دکتری و در برخی موارد بعضی دانشجویان کارشناسی ارشد حدود ۱۶ خانواده در آن ساکن هستند، هرچند طرح‌هایی در این خصوص مطرح شده است، اما هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده اند.

خشنود درباره تکلیف وسایل دانشجویان در خوابگاه‌ها گفت: اقداماتی در مورد وسایل دانشجویان در خوابگاه انجام دادیم و هر دو روش پست وسایل و تحویل حضوری انجام شد، اما اقلام ضروری و لازم آموزشی مانند لپ تاپ و... از طریق سرپرست خوابگاه‌ها انجام شد و در برخی موارد دیگر دانشجویان به صورت حضوری وسایل خود را از سرپرست خوابگاه تحویل گرفتند.


بیشتر بخوانید:

ماجرای وجود موش در سلف دانشگاه خواجه نصیر چه بود؟+ عکس

کسب رتبه پنجم دانشگاه خواجه نصیر در رتبه‌بندی جهانی روسیه

ابتلای دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به کرونا صحت دارد؟

چالش دانشگاه خواجه نصیر برای اجرای «دانشگاه بدون دخانیات»/ استقرار نظام ایمنی و سلامت در سرا‌های دانشجویی

انتقال جانباختگان دانشگاه خواجه نصیر به کوت عراق/۲ تن از دانشجویان مصدوم به پایتخت منتقل شدند


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار