کاهش روند ابتلای شهروندان کاشانی به بیماری کرونا

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت:روند ابتلای شهروندان کاشانی به بیماری کرونا کاسته شده ولی همچنان با تشخیص احتمالی این بیماری بستری بیمارستانی را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود دهقانی مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان اظهار داشت: در صورتی که قرار شد با تصمیم مراجع ذی‌صلاح مراسمات مذهبی برگزار شود باید این مهم منطبق بر ابلاغیه‌های ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

او همچنین با اشاره به ضرورت روزه‌داری صحیح و رعایت رژیم غذایی مناسب در وعده‌های سحر و افطار گفت: در روزه‌داری فعالیت سلول‌های دفاعی بدن و ترشح ایمونوگلوبین‌های مخاطی که از عوامل ایمنی بدن هستند، افزایش یافته و سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان همچنین با اشاره به اینکه زنان باردار به خصوص در سه ماهه اول و سوم بارداری و افرادی که دارای بیماری خاصی مانند دیالیز و دیابت هستند، مجاز به روزه گرفتن نیستند، ابراز داشت: روزه‌داری در افراد سالم زیر ۶۵ سال که کرونا و یا هیچ بیماری خاص دیگری ندارند، نه تنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمی‌کند، بلکه فشار و چربی خون را نیز تنظیم می‌کند.

او با بیان اینکه ابتلاء به سو هاضمه و علائم گوارشی به عنوان عوارض روزه داری ناصحیح است، تصریح کرد: مصرف زیاد مایعات، نان‌های سبوس‌دار، میوه و سبزی، غذا‌های غیر سرخ کردنی و پرهیز از نوشیدنی‌های گازدار در کاهش ابتلاء به این بیماری‌ها مؤثر هست.

دهقانی با اشاره به سوالات مکرر مبنی بر روزه گرفتن افراد مبتلا به کرونا بیان داشت: افراد مشکوک به کرونا و قرنطینه شده، بهتر است تا ۶ هفته بعد از بهبودی روزه نگیرند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم نباید فکر کنند که کرونا تمام شده است، تاکید کرد: روند ابتلای شهروندان کاشانی به بیماری کرونا کاسته شده، ولی همچنان با تشخیص احتمالی این بیماری بستری بیمارستانی را داریم.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان با بیان اینکه این افراد کسانی هستند که در خانه، محل کار یا جامعه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی فردی و عمومی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره شیوع این ویروس توسط مردم ضروری است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.