پایان اردیبهشت، آخرین مهلت انتقال واحد‌های آبکاری به شهرک صنعتی مشهد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پایان اردیبهشت ماه آخرین مهلت قانونی برای انتقال اصناف آبکاری به شهرک یاد شده بر اساس نرخ مصوب سه ماهه پایانی سال قبل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پایان اردیبهشت ماه آخرین مهلت قانونی برای انتقال اصناف آبکاری به شهرک صنعتی مشهد بر اساس نرخ مصوب سه ماهه پایانی سال قبل است.

او افزود: برای تهیه و ارائه نقشه استقرار واحد‌های اتحادیه صنف آبکاران توسط شرکت شهرک‌های صنعتی با توجه به متراژ‌های درخواستی اعضای اتحادیه، مدت ۱۵ روز فرصت تعیین شده است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مدت فریز قطعات باقیمانده از بلوک‌های فلزی، شیمیایی، خدماتی و سلولزی شهرک صنعتی مشهد «کلات» در واحد‌های آبکاری که طبق مصوبه نشست‌های پیشین اعضای کمیته فنی ساماندهی فاضلاب استان تا ابتدای خرداد ماه فریز شده بود به مدت دو ماه تمدید شد.

همتی بیان کرد: ۱۴۳ واحد صنفی که شامل ۱۲ واحد آبکاری در بخش کارگاهی و ۸۵ واحد در بخش صنعتی مربوط به فاز آبکاران می‌شود و ۴۶ واحد در بخش صنایع فلزی که شامل ۱۲ واحد در بخش کارگاهی و ۳۴ واحد در بخش صنعتی، جهت انتقال به شهرک صنعتی مشهد مستقر درمحور کلات ثبت نام کرده و هزینه اولیه و اقدامات لازم را انجام داده اند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه تصفیه خانه‌های شهری قادر به تصفیه فاضلاب صنعتی واحد‌های آبکاری نیست و از طرفی شرایط پیش تصفیه، متناسب با بار آلودگی وارده و حجم فاضلاب بوده و این دو پارامتر به شدت تحت تاثیر فرایند تولید است، به همین دلیل نمی‌توان یک نسخه تصفیه را برای تمام واحد‌ها پیشنهاد داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: با در نظر گرفتن دستورالعمل ممنوعیت انتقال تانکری فاضلاب که تمامی واحد‌های تولید کننده فاضلاب را ملزم به طراحی و اجرای سیستم تصفیه متناسب با بار آلودگی میکند، موضوع انتقال تمامی واحد‌های آبکاری سطح شهر به شهرک صنعتی مشهد مستقر درمحور کلات در نشست‌های پیشین کمیته ساماندهی فاضلاب استان به تصویب رسید.

او تصریح کرد: با هدف حمایت از تولید ملی، موضوع افزایش نیافتن نرخ اراضی واگذاری به واحد‌های صنفی آبکاری که تا پایان خرداد ماه پارسال، اسامی آن‌ها رسماً به شرکت شهرک‌های صنعتی اعلام شده است در ستاد تسهیل استان مطرح و مصوب شده است که تمامی واحد‌های آبکاری که تا پایان سال قبل ثبت نام و واریز وجه اولی را داشته اند، مشمول افزایش نرخ زمین‌های شهرک صنعتی مشهد «محور کلات» نشوند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.