سامانه هشدار الکترونیک اقدامی موثر در پیشگیری از وقوع جرائم

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران بهره گیری از تجهیزات امنیتی و حفاظتی هوشمند را اقدامی موثر در پیشگیری از جرائم ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: با توجه به گسترش روز افزون جمعیت، برخورداری از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین برای پیشگیری از جرائم و تامین امنیت امری الزامی است.

او افزود: در همین راستا، سامانه مرکز هشدار الکترونیک (مها) با هدف افزایش سرعت عمل و تسریع در اجرای مأموریت‌ها در سطح استان راه اندازی شد.

سرهنگ گنجیان گفت: این سامانه به محض دریافت هشدار الکترونیکی، صحت آن را احراز و در کمترین زمان، مالک و مبادی انتظامی را از وقوع سرقت مطلع می‌کند.

او با اشاره به اینکه تا کنون ۸۵ امکنه در سطح استان مجهز به سامانه مها شدند افزود: جامعه هدف سامانه مها بسیار متنوع است که در این بین طلا فروشی‌ها، ادارات دولتی و خصوصی، صنوف و اماکن متبرکه در اولویت اجرای این سامانه در آن‌ها قرار گرفتند.

رئیس پلیس پیشگیری مازندران گفت: استفاده از ابزار و سامانه‌های الکترونیکی می‌تواند باعث کاهش تماس پلیس با مردم شده و ضمن صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی، با القاء احساس امنیت در جامعه موجب افزایش سرمایه اجتماعی و برقراری امنیت پایدار در جامعه خواهد شد و شهروندان می‌توانند با بهره گیری از این سامانه در پیشگیری از جرائم از جمله پیشگیری از سرقت در محل‌های مورد نظر اقدام کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار