در گزارش زیر طرز تهیه حلوای لبو را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه حلوای لبو بسیار خوشمزه را آموزش دهیم این حلوای شیرین، اما بسیار خوش طعم در فصل پاییز و زمستان طرفدران بسیار زیادی دارد و ما توصیه می‌کنیم اگر شیرینی برای شما مضر نیست یک بار درست کردن آن را امتحان کنید.

طرز تهیه حلوای لبو بسیار خوشمزه

مواد لازم تهیه حلوای لبو

آرد سفید ۲ پیمانه
لبوی متوسط (لبوی له شده) ۳ عدد (۱ پیمانه)
شکر ۲ پیمانه
آب ۳ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
گلاب ۱ پیمانه

طرز تهیه حلوا

برای شروع کار تهیه شما باید ابتدا لبو‌ها را شسته، پوست بگیرید و پس از خرد کردن در غذاساز بریزید تا کاملا له شده و به شکل پوره درآیند. آرد را در تابه‌ی نچسبی بر روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. ۱/۳ پیمانه روغن به آرد بوداده اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه دیگر به تفت دادن آرد در روغن ادامه دهید. شکر، آب و گلاب را در قابلمه‌ی کوچکی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود، سپس حرارت را خاموش کنید. لبوی له شده را همراه با ۱/۳ از شربت به مخلوط آرد و روغن اضافه کرده و مرتب هم بزنید که حلوا صاف و یکنواخت شود.

حلوای لبو

وقتی شربت به خورد مواد رفت، ۱/۳ دیگر از شربت را همراه با نیمی از روغن باقیمانده به حلوا اضافه کرده و مرتب هم بزنید. دوباره پس از خورد رفتن شربت، باقیمانده‌ی شربت و روغن را نیز به حلوا اضافه کرده و هم بزنید تا حلوایی صاف و نرم حاصل شود. اجازه دهید حلوا به اندازه‌ی کافی غلیظ شود به گونه‌ای که به دست و دیواره‌های تابه نچسبد، سپس حرارت را خاموش کنید. روی درب تابه دمی قرار داده و حدود ۳۰ دقیقه حلوای لبو را دم بگذارید. پس از ۳۰ دقیقه حلوای لبو آماده است، آن را تا داغ است در ظرف سرو بکشید و به سلیقه خود تزیین کنید. روی حلوای لبو را می‌توانید با تکه‌های قالب زده لبوی پخته تزیین کنید.

حلوای لبو

برای تهیه حلوای لبو مجلسی می‌توانید با استفاده از قیف و ماسوره، حلوا را به شکل‌های زیبا درآورید. با استفاده از قالب‌های زیبا می‌توانید حلوای لبو را در اشکال شیک و مجلسی تزیین کنید. طبخ حلوای هویج به این روش نیازمند صبر و حوصله است و باید حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت بر روی حرارت ملایم مرتبا هم زده شود تا حلوایی صاف و باکیفیت عمل آید. امیدوایم این دستور تهیه حلوا مورد توجه شما قرار گرفت باشد اگر علاقه به تهیه حلوای خاص و خوشمزه دارید پیشنهاد می‌کنم پست زیر را از دست ندهید.

 

منبع: نازشو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار