برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در ۲۸۰ حوزه

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حوزه‌های امتحانی این استان در پایه دوازدهم از نظر تعداد و روز برگزاری آزمون ۲ برابر سال گذشته است.

برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در ۲۸۰ حوزهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حسین شفیعی رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش وپرورش استان کرمان، با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم دانش آموزان کرمانی سال گذشته در ۲۱۸ حوزه امتحانی برگزار شد، گفت: سال قبل دانش آموزان رشته‌های مختلف در یک روز آزمون می‌دادند در حالی که سال جاری دانش آموزان به تفکیک رشته‌ها آزمون می‌دهند.

او بیان داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا روز‌های برگزاری آزمون بیشتر شده و امتحانات رشته‌های متفاوت در روز‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حدود ۲۷ هزار دانش آموز در پایه دوازدهم در این استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: با توجه به پروتکل بهداشتی و ستاد امتحانات استان، تمام تصمیمات لازم برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری اخذ و برای اجرا به شهرستان‌ها اعلام شده است.

او با بیان اینکه امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم این استان در ۲۸۰ حوزه برگزار می‌شود، تصریح کرد: حوزه‌های امتحانی با توجه به بودجه‌ای که قبلا به مدارس ابلاغ شده مقدمات بهداشتی لازم برای برگزاری آزمون را تهیه و اجرا می‌کنند.

شفیعی با بیان اینکه خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در حوزه‌های امتحانی دغدغه‌ای نداشته باشند تاکید کرد: موازین و پروتکل‌های بهداشتی به منظور برگزاری آزمون رعایت می‌شود.

او با بیان اینکه ماسک و دستکش برای دانش آموزانی که بدون وسایل ایمنی وارد حوزه امتحانی می‌شود در نظر گرفته شده است، از خانواده‌ها خواست فرزندانشان را با ماسک و دستکش راهی مدرسه کنند.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان از دانش آموزان نیز خواست ضمن همراه داشتن ۲ خودکار شخصی از آوردن گوشی تلفن همراه به حوزه امتحانی خوداری کنند.

او عنوان کرد: گرفتن، نگهداری و تحویل گوشی همراه دانش آموز توسط اولیا مدرسه می‌تواند موجب انتقال ویروس و مشکل ساز شود.

شفیعی گفت: صندلی هر دانش آموز از طرفین با صندلی بعدی یک متر و هشتاد سانتی متر تا ۲ متر فاصله دارد و حوزه‌های امتحانی هر روز قبل از ورود دانش آموزان و بعد از خروج آن‌ها ضدعفونی می‌شود و هر دانش آموزان برای تمام امتحانات خود روی یک صندلی می‌نشیند.

او افزود: حوزه‌های امتحانی برای بازدید بدنی دانش آموزان نیز در حال خریداری دستگاه موبایل یاب و فلزیاب هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار