خالد القدومی:

اجازه الحاق حتی یک وجب از خاک کرانه باختری را به صهیونیست‌ها نمی‌دهیم/ موشک‌ها راه حل بعدی مقاومت

نماینده حماس در تهران گفت: کرانه باختری بخش لاینفکی از خاک فلسطین است و اجازه الحاق حتی یک وجب از خاک آنجا را به صهیونیست‌ها نمی‌دهیم و افزود موشک‌ها راه‌حل بعدی مقاومت خواهند بود.

اجازه الحاق حتی یک وجب از خاک کرانه باختری را به صهیونیست‌ها نمی‌دهیم/ موشک‌ها راه حل بعدی مقاومتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه برای اشغال کرانه باختری تاریخ اعلام کرد و مدعی شده الحاق بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی اول جولای (۱۱ تیرماه سال جاری) انجام خواهد شد.

به‌دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال یک‌سوم کرانه باختری در چارچوب طرح موسوم به «معامله قرن»، موجی از مخالفت‌ها و احساسات ضد صهیونیستی در منطقه و جهان به وجود آمده است.

خالد القدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: بنیامین نتانیاهوی راست‌گرای افراطی بعد از تشکیل حکومتی که مبنای آن را تمایلات شخصی فراگرفته است و هیچ ارتباطی به مصلحت جمعی رژیم جنایتکار ندارد، اظهاراتی درباره تعیین زمان الحاق کرانه باختری مطرح کرد که نشان می‌دهد فساد سراسر دولتش را فرا گرفته است. اظهارات نتانیاهو نشان می‌دهد شخص نخست‌وزیر از اجرای عدالت فراری و رویگردان است، خواه از درون صندوق‌های رأی و خواه به‌وسیله تشکیل کابینه.

نتانیاهو: دنبال جنگ با ایران نیستیم

وی افزود: درواقع نخستین اقدام نتانیاهو اجرای پروژه‌های امنیتی است که به دغدغه اسرائیلی‌ها و مجامع راست‌گرای افراطی صهیونیست تبدیل شده است. «بنی گانتز»، ژنرال راست‌گرای افراطی به‌عنوان شریک نتانیاهو فردی است که انتخاب‌ها و مسیری که در پیش دارد بر مبنای امور امنیتی است؛ بنابراین پروژه امنیتی الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی را نباید تنها مربوط به حزب لیکود دانست، بلکه مربوط به همه جریان‌هایی می‌شود که امروز در رژیم صهیونیستی جمع شده‌اند و هدفشان هماهنگی بر سر اجرای این پروژه‌هاست.

اجازه الحاق حتی یک وجب از خاک کرانه باختری را به صهیونیست‌ها نمی‌دهیم/ موشک‌ها راه حل بعدی مقاومت

نماینده حماس در تهران با بیان اینکه با وجود برخی اختلاف نظر‌ها دو طرف بر سر هماهنگی برای اجرای پروژه اتفاق نظر دارند و می‌خواهند پروژه‌شان را اجرایی کنند، عنوان کرد: آن‌ها می‌خواند با اجرای این پروژه‌ها واکنش جهان را بسنجند، پروژه‌هایی که با چراغ سبز دولت آمریکا انجام می‌شود؛ چه اینکه هفته گذشته مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و چیزی بر طراحی توطئه صهیونیست‌ها نیفزود، بلکه اعلام کرد برای دشمن صهیونیستی در الحاق کرانه باختری حق قائل هستند. پمپئو قصد داشت با این سفر خواسته‌های واشنگتن را بر تل‌آویو دیکته کند. در موضوع اقتصادی آن‌ها بحث پروژه‌های آبرسانی را پیگیری و برای حل‌وفصل آن راه‌حلی پیش پای نتانیاهو و کابینه‌اش گذاشتند. این سفر تنها با هدف حمایت از صهیونیست‌ها انجام شد.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست موضوع الحاق کرانه باختری اقدام خطرناکی است که آن‌ها در انتظار برآورده شدنش هستند و در این راستا از اوضاع به‌وجود آمده به‌دنبال شیوع کرونا در فلسطین، نوار غزه و کرانه باختری سوءاستفاده می‌کنند. موضوع قدس و مسجدالاقصی از موضوعات نگران‌کننده‌ای است که به‌دلیل شیوع کرونا امکان سوء استفاده از آن وجود دارد و ما درباره این پروژه خطرناک هشدار می‌دهی. اسرائیل در حال بهره‌برداری سیاسی از شیوع کرونا در قدس و مسجدالاقصی و خارج کردن و حمله به مسلمانان است تا این پروژه خطرناک را اجرایی کند.

خالد القدومی تأکید کرد: این اقدامات صهیونیست‌ها می‌تواند خطرناک‌تر از حملات سایبری چند وقت پیش آن‌ها باشد که البته با حمایت‌های ملت فلسطین همه آن‌ها به شکست خواهد انجامید. ملت فلسطین با مقاومت همه پروژه‌های صهیونیستی را با شکست مواجه می‌کنند. کرانه باختری بخش لاینفکی از خاک فلسطین است و اجازه الحاق حتی یک وجب از خاک آنجا را به صهیونیست‌ها نمی‌دهیم، حتی در مناطق «ج» که زیر نظر دشمن صهیونیستی است، این امکان وجود ندارد که اجازه دهیم آنجا را به خاک سرزمین‌های اشغالی ملحق کنند و به خاک ما تجاوز شود.

مقاومت حماس تهدیدات نتانیاهو را در راستای تقویت بنیه مقاومت فلسطین می‌داند که می‌تواند وحدت میان گروه‌های فلسطینی را افزایش دهد و موجب برانگیخته شدن احساسات آزادی‌خواهان جهان شود.

نماینده حماس در تهران تأکید کرد: این حمایت‌ها در حوزه‌های دیپلماتیک، سیاسی و در همه فضا‌های رسانه‌ای و مجازی دنبال می‌شود تا بتوانیم از راه دیپلماتیک و سیاسی با پروژه‌های شوم دشمن صهیونیستی مقابله کنیم. مقاومت فلسطین دشمن صهیونیستی را اشغالگر می‌داند، فارغ از اینکه یک وجب یا یک منطقه از سرزمین ما را غصب و اشغال کرده باشند. ما در برابر این اشغالگری مقاومت خواهیم کرد و با مقاومت باقی خواهیم ماند، حتی اگر خونمان در ساحت فلسطین ریخته شود.

قدومی گفت: موشک‌های مقاومت راه‌حل بعدی ما بعد از راه‌حل سیاسی خواهد بود و به‌زودی عمل خواهند کرد. این موضوع مهمی است که می‌گوییم رژیم اشغالگر بزرگترین جنایت‌های قرن ۲۱ را علیه ملت فلسطین انجام داده است. فلسطینیان هیچ‌گونه اشغالگری را نمی‌پذیرند و در برابر اشغالگر مقاومت خواهند کرد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار