مرسولات خرید اینترنتی ایلام ۱۰ برابر شده‌است

مدیرکل پست استان ایلام گفت: مرسولات خرید اینترنتی این استان در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ برابر شده‌است.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت فیلی مدیرکل پست استان ایلام افزود: هم زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال تعطیلی و رکود حاکم بر بسیاری از کسب و کارها، مسئولان شرکت ملی پست تلاش کردند با تقویت سرویس تجارت الکترونیک، خلأ به وجود آمده را پر کنند که این تلاش‌ها منجر به رشد چشمگیر مرسولات خرید اینترنتی در کشور به ویژه استان ایلام شد.

وی اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، با برنامه ریزی‌های مدون و تشکیل تیم‌های فعال و ویژه بازاریابی، توسعه و ایجاد فروشگاه‌های جدید اینترنتی از اوایل اسفند ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت تا فرصت‌های بیشتری برای خرید غیرحضوری مشتریان فراهم شود.


بیشتر بخوانید: ساماندهی خدمات دولتی در گستره کشور با وجود شبکه عظیم پستی امکان پذیر است


به گفته وی، در راستای تسریع بیشتر در روند ارائه خدمات به صاحبان مشاغل و کسب و کارها، تسهیلات ویژه‌ای شامل امکان استفاده از پنل و نماد پستی رایگان در سامانه بازار الکترونیکی بدون الزام به راه اندازی وب سایت و اخذ نماد الکترونیک برای توسعه بیشتر کسب و کار‌های حوزه تجارت الکترونیک برای متقاضیان واجد شرایط، فروشگاه‌ها و صاحبان کسب و کار‌های اینترنتی در نظر گرفته شده است.

فیلی با اشاره به بازاریابی فعال و اطلاع رسانی گسترده به تمامی فروشگاه‌های اینترنتی سطح استان به منظور جمع آوری به موقع بسته‌های پستی، افزود: با تدابیر اتخاذ شده، موزعین و همکاران پست استان خدمات جمع آوری مرسولات مربوطه را به صورت روزانه انجام می‌دهند.

مدیرکل پست استان ایلام در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اشاره به تجهیز نامه‌رسان‌های استان به بیش از ۳۰ فقره دستگاه کارت خوان موبایلی، گفت: این اقدام در راستای حفظ سلامت شهروندان، حذف فرایند تسویه حساب‌های مالی، جلوگیری از اخذ وجه نقد و وصول تعرفه پستی و هزینه کالا از مشتریان انجام شده است.

وی با تاکید بر شرایط کنونی توسعه کسب و کار‌های الکترونیکی نیز گفت: بدون شک امکان خرید کالا در بستر الکترونیک و فضای مجازی و توزیع آن از طریق پست، آسودگی خاطر بیشتری را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد.

فیلی با یادآوری رویکرد شرکت ملی پست در ایجاد سکوی تجارت الکترونیک و طراحی مدل کسب و کار بر پایه سیستم‌های پلتفرمی، اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته این امکان بیش از پیش فراهم شده تا با اهتمامی مضاعف، حضور گسترده‌تر در بازار‌های جدید الکترونیک را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.